آخرین تماس از زندان؛ نوید افکاری اطلاعی از اجرای حکم اعدام خود نداشت

نوید افکاری در آخرین تماس، از فردی به نام خادم الحسینی، رئيس گارد زندان که او را مورد ضرب و شتم قرار داده است اسم می‌برد

نوید افکاری، کشتی‌گیر ۲۷ ساله، روز شنبه ۲۲ شهریور بدون اطلاع خانواده‌‌اش اعدام شد- عکس از شبکه‌های اجتماعی

آخرین تماس نوید افکاری از زندان ابعاد جدیدی از پرونده مرگ او در زندان «عادل آباد» شیراز را مطرح می کند؛ سوالی که مطرح است این است که در فاصله بین این تماس تلفنی که نوید در آن از اعزام به تهران و معاینه پزشکی قانونی حرف می‌زند تا زمان اعدام وی چه اتفاقی افتاده است؟ این گفت‌و‌گوی تلفنی بیانگر این است که نوید اطلاع ندارد که چند ساعت بعد قرار است اعدام شود وی همچینن از کتک خوردن توسط عوامل زندان می‌گوید. 

بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری در ارتباط با پرونده نوید افکاری نیز به «امتداد» گفته است: «آخرین تماس نوید ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه شب بوده، اینکه از آن ساعت تا بامداد چه اتفاقی افتاده نمی‌دانیم؟ حتی فایل صحبت‌های او نیز موجود است و همین نشان می‌دهد که شرایط تا آن زمان عادی بوده است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فایل صوتی که نخستین بار توسط مهدی محمودیان در حساب شخصی توئیتر اش منتشر شد ساعاتی پس از انتشار حذف شد. آقای محمودیان در تویئیتی دلیل حذف آن را درخواست خانواده نوید افکاری عنوان کردند. 

در فایل صدای ضبط شده نوید افکاری توضیح می‌دهد که در زندان مورد معاینه موسوی رئیس کل دادگستری و چند نفر هیات همراه وی قرار گرفته است. وی همچنین می‌گوید برادرانش حبیب و وحید افکاری هم به او گفته‌اند که مورد معاینه پزشکی قانونی قرار گرفته‌اند. به گفته آقای افکاری حدود ۱۰ الی ۱۵ قسمت از بدن وی آسیب دیده بوده است. وی می‌گوید «آنچه من می‌گویم حقیقت است.» 

نوید افکاری در آخرین تماس از زندان، از فردی به نام خادم الحسینی، رئيس گارد زندان که او را مورد ضرب و شتم قرار داده است اسم می‌برد. 

نوید در پایان مکالمه می‌گوید «خیالم راحته»،«ایشالا که درست می‌شه. فردا ببینیم خدا چی می‌خواد، کجا می‌ریم، چطور می‌شه» فردائی که دیگر نمی‌بیند. 

بیشتر از