کروکودیل چهارونیم متری در استرالیا به دام افتاد

این حیوان ۳۵۰کیلوگرم وزن دارد

شمار کروکودیل‌ها در منطقه گرمسیری شمال استرالیا افزایش یافته است-Valentino Dariell DE SOUSA / AFP

پارکبان‌های حیات وحش در یک محل توریستی در شمال استرالیا، یک کروکودیل عظیم آب شور را به دام انداختند.  

یک پارک‌بان گفت، این کروکودیل که از موزه تا دم چهار متر طول و حدود ۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد، بزرگ‌ترین کروکودیلی است که در سال‌های اخیر در این منطقه به دام افتاده است.  

جان برک، پارکبان ارشد حیات وحش گفت که این کروکودیل نر در پارک طبیعی فلورا ریور، در ۷۵ مایلی جنوب‌غرب شهر کاترین گرفته شده است.  

آقای برک گفت که یک کروکودیل بزرگ‌تر ۱۵ و نیم فوتی (بیشتر از چهار و نیم متر)، سه سال پیش در همان منطقه حیات وحش توریستی، ولی در رودخانه کاترین به دام افتاده بود. او گفت از این که آیا کروکودیل بزرگ‌تری در منطقه فلورا ریور گرفته شده باشد یا نه، خبر ندارد.  

پارک طبیعی فلورا ریور محل انواع و اقسام گونه‌های حیات وحش است، و منطقه محبوب ماهیگیری است، هرچند به بازدیدکنندگان هشدار داده می‌شود که به علت حضور کروکودیل‌های آب شور، در رودخانه شنا نکنند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته، همین گروه از پارکبان‌های حیات وحش یک کروکودیل بزرگ دیگر، به طول ۱۱ فوت (بیشتر از سه متر) را در بالادست رودخانه گرفتند.  

آقای برک به نشریه محلی کاترین تایمز گفت که گرفتن این حیوانات، «یادآوری جدی است که شما در یک کشور دارای کروکودیل زندگی می‌کنید.» 

از وقتی که قانون فدرال در دهه ۱۹۷۰ کروکودیل‌ها را گونه‌های حفاظت‌شده اعلام کرد، شمار کروکودیل‌ها در منطقه گرمسیری شمال استرالیا افزایش یافته است.  

آقای برک با اشاره به کروکودیل‌های آب شور گفت: «بدون شک تعدادشان در حال افزایش است، و این یکی از دلایلی است که ما مناطق مدیریت‌شده داریم- تا شمار آن‌ها را در مناطق پربازدیدکننده کاهش دهیم تا احتمال رویارویی این حیوانات با مردم کاهش یابد.»  

گزارش‌های بیشتر از خبرگزاری اسوشیتدپرس

© The Independent

بیشتر از جهان