اعتراض شاهزاده رضا پهلوی به حکم اعدام نوید افکاری

«از هم‌میهنان می‌خواهم که برای نجات جان نوید، توفانی از اعتراض برپا کنند»

به گزارش پایگاه خبری هرانا، حکم اعدام نوید افکاری در دیوان عالی کشور تایید شده- عکس از رسانه‌های اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری هرانا، حکم اعدام نوید افکاری در دیوان عالی کشور تایید شده و اعاده دادرسی آن نیز رد شده است. پرونده‌ او و دو برادرش با چند اتهام دیگر، همچنان در دادگاه انقلاب در دست بررسی است.

نوید، وحید و حبیب افکاری سنگری سه برادری هستند که به اتهام تشکیل گروه، قتل یک نیروی امنیتی و شرکت در اعتراضات مرداد سال ۹۷ دستگیر شدند. بر اساس حکم دادگاه، نوید افکاری به دو بار اعدام، شش سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری به ۵۴ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، حبیب افکاری به ۲۷ سال و سه ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

نوید افکاری متولد ۱۳۷۲ و صاحب مدال کشوری در مسابقات کشتی کشوری است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی صدور این حکم، شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد پیشین ایران، در تویئتی حکم صادره را محکوم کرد و از مردم خواست تا به این حکم اعتراض کنند.

او در این ‌باره نوشت: «نوید افکاری زیر تیغ حکم اعدام فرقه تبهکار است. قهرمان کشتی، در آزمون جان‌فشانی برای وطن نیز سرفراز است. از هم‌میهنان می‌خواهم که برای نجات جان نوید، توفانی از اعتراض برپا کنند. تلاش برای رهایی او و دیگر جوانان دلیر از بند ضحاک زمان، یک وظیفه میهنی است.»

به گفته یک منبع مطلع، دلیل اصلی صدور حکم اعدام برای نوید افکاری، کشته شدن یک بسیجی با نام «ترکمان» است که به همین دلیل وی به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده است.

بر اساس حکم، نوید افکاری، به اتهام مباشرت در قتل عمدی به اعدام محکوم شد. برخی نزدیکان این افراد می‌گویند که برادران افکاری طی این مدت به شدت شکنجه شده‌اند و بخش اعظم اعترافات در پرونده آنها اعترافات تحت شکنجه است.

بیشتر از