جریمه ۷۵۰ هزار دلاری توریست آمریکایی به دلیل نقض قرنطینه در کانادا

آمریکایی‌ها بر اساس محدودیت‌های احتیاطی در برابر کرونا از ورود به کانادا منع شده‌اند 

مرز زمینی کانادا و ایالات متحده آمریکا-JEFF KOWALSKY / AFP

مردی آمریکایی که از کانادا عبور می‌کرد به خاطر نقض قوانین قرنطینه با جریمه‌ای برابر با ۷۵۰ هزار دلار کانادا یا شش ماه حبس روبه‌رو شد. 

جان پنینگتون ۴۰ ساله از ایالت کنتاکی در ماه ژوئن از آلاسکا وارد کانادا شد و در هتل ریمراک در شهر بنف توقف کرد. 

او در ۲۵ ژوئن، ۱۲۰۰ دلار کانادا جریمه شد چرا که کارمندان هتل با پلیس تماس گرفتند و گزارش دادند که او احتمالا قوانین قرنطینه را نقض کرده است. 

آمریکایی‌ها به دلایل «احتیاط‌آمیز» در اثر محدودیت‌های جاری به خاطر ویروس کرونا از ورود به کانادا منع شده‌اند. 

آن‌ها فقط اجازه دارند در ماشین خود از آلاسکا به ایالات متحده بروند البته اگر این سفر برای امری ضروری مانند کار یا بازگشت به محل زندگی اصلی خود است و در طول این سفر باید مستقیم‌ترین راه موجود را انتخاب کنند و از توقف در پارک‌های ملی، اماکن تفریحی و جاذبه‌های گردشگری اجتناب نمایند. 

به آن‌هایی که قدم در چنین سفری می‌گذارند توصیه شده است که تا جای ممکن در ماشین خود بمانند، از تماس با دیگران خودداری کنند و حتی غذای خود را در داخل ماشین از رستوران‌هایی که چنین امکانی را فراهم می‌آورند، سفارش دهند. 

اقامت در هتل تنها در صورتی مجاز است که مهمانان تمام مدت در اتاق خود باقی بمانند. 

تمی کیبل، رئیس پلیس سلطنتی کانادا به رادیوی ملی آمریکا گفت بعد از جریمه اول، پلیس به آقای پنینگتون گفت تا روز بعد که سفرش را ادامه می‌دهد در اتاق خود بماند و به او یادآوری کردند باید مستقیم به ایالات متحده برود. 

با این وضعیت، آقای پنینگتون دوباره در روز بعد در حال نقض قوانین قرنطینه دیده شد چرا که برای بازدید از جاذبه‌ای گردشگری در کوه سولفور توقف کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از آن که یکی از شهروندان محلی گزارش کرد خودرویی را با پلاک ایالت اوهایو دیده است، مقامات پلیس به مساله رسیدگی کردند. 

سرگرد مایکل باکستون کار، از کارمندان پلیس سلطنتی بنف در کانادا به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: «تحقیقات ما مشخص کرد آقای پنینگتون آن گونه که مقرر بود در صبح ۲۶ ژوئیه شهر را ترک نکرد و به جای آن تصمیم گرفت از جاذبه گردشگری محبوبی بازدید کند. تسهیلات مورد نیاز مانند محل اقامت و غذا در هتل او موجود بود و بنابراین هیچ دلیل مشروعی برای بازدید او از کوه سولفور وجود ندارد.» 

آقای پنینگتون اکنون به نقض قانون فدرال قرنطینه متهم شده و قرار است در ماه نوامبر در دادگاه حاضر شود. 

به گفته دولت کانادا: «عدم پیروی از محدودیت‌های فعلی در مرز، تخلفی تحت قانون قرنطینه محسوب می‌شود و می‌تواند با جریمه‌ای تا ۷۵۰ هزار دلار و یا حبس تا شش ماه روبه‌رو شود.» 

© The Independent

بیشتر از جهان