نخست‌وزیر ژاپن استعفا می‌دهد

دلیل کناره‌گیری شینزو آبه وضعیت جسمانی او اعلام شد

برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که آبه احتمالا قادر نخواهد بود دوره نخست‌وزیری خود را که سال آینده به پایان می‌رسد، به اتمام برساند-Kazuhiro NOGI / AFP

پس از پخش گزارش‌های متعدد در مورد وضعیت جسمانی شینزو آبه و دو بار حضور او در بیمارستان در روزهای اخیر، خبرگزاری ان‌اچ‌کی از استعفای نخست‌وزیر ژاپن خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری، مقامات حزب دمکراتیک لیبرال در روزهای اخیر تلاش کردند بر دو حضور شینزو آبه در بیمارستان سرپوش بگذارند. برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که آبه احتمالا قادر نخواهد بود دوره نخست‌وزیری خود را که سال آینده به پایان می‌رسد، به اتمام برساند.

انتظار می‌رود تارو آسو، معاون آبه، فعلا در سمت کفیل او ایفای نقش کند. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که استعفای شینزو آبه تقریبا حتمی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ان‌اچ‌کی می‌نویسد که آبه یک بار هشت ساعت در بیمارستان بوده و احتمالا از مشکل مزمن روده رنج می‌برده است. همین مشکل موجب شد که او ناگزیر شود در دور قبلی نخست‌وزیر خود در سال ۲۰۰۷، تنها پس از یک سال کابینه را ترک کند.

دومین حضور آبه در بیمارستان همزمان با روزی بود که او رکورد طولانی‌ترین حضور یک رهبر در کابیه ژاپن را شکست. رکورد قبلی متعلق به عموی بزرگ او بود.

آبه ماه آینده ۶۶ساله می‌شود و از دوران نوجوانی با مشکل روده دست به گریبان بوده است. او در سال ۲۰۱۲ در زمان آغاز دوره نخست‌وزیر خود گفته بود که با دارو عوارض ناشی از این بیماری را کنترل خواهد کرد.

بیشتر از جهان