ورودی‌های کربلا بسته شد

عراق و هند اجتماعات مذهبی را ممنوع اعلام کردند

عراق اعلام کرده که این تصمیم را اتخاذ کرده تا از فروپاشی بخش‌های اقتصاد و سلامت، در پی گسترش احتمالی ویروس جلوگیری شود-MOHAMMED SAWAF / AFP

تمام ایست‌های بازرسی کربلا تا ۱۳ محرم به روی زائران و شهروندان بسته است. فرماندهی پلیس کربلا از مردم خواست به این شهر سفر نکنند چون همه ورودی‌های این استان به‌طور کامل بسته شده است.

خبرگزاری المعلومه به نقل از علاء الغانمی، سخنگوی فرماندهی پلیس کربلا این خبر را اعلام کرد.

عراق به‌منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در اماکن زیارتی، ورود همه گردشگران مذهبی را ممنوع کرده است.

کمیته عالی سلامت و ایمنی عمومی عراق اعلام کرده که این تصمیم را اتخاذ کرده تا از فروپاشی بخش‌های اقتصاد و سلامت، در پی گسترش احتمالی ویروس جلوگیری شود.

کمیته عالی سلامت و ایمنی عمومی عراق، مقررات منع آمدوشد را -که از اوایل ماه مارس در این کشور اجرا می‌شود- اصلاح کرده و آن را از ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح به اجرا درمی‌آورد.

عراق در هفته‌های اخیر شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا بوده است. تعداد افرادی که روزانه در این کشور مبتلا می‌شوند حدود چهار هزار نفر است.

هندوستان هم که سومین آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا را دارد، محدودیت‌هایی را برای برگزاری مراسم محرم درنظرگرفته است.

بر اساس دستورالعمل کووید-۱۹، وزارت کشور مرکزی هند اجتماعات مذهبی را ممنوع کرده‌است. به همین دلیل، پس از بیش از ۴۰۰ سال مراسم سنتی «کعبه عالم» در شهر مسلمان‌نشین حیدرآباد برگزار نمی‌شود.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، آنجانی کومار، کمیسر پلیس حیدرآباد، از مردم خواست که مراسم محرم و فستیوال هندوی گانش گاتورتی را در خانه برگزار کنند.

پس از شهر لکنو، حیدرآباد دومین جمعیت شیعه هند را دارد. بیش از ۲۰۰ هزار مسلمان شیعه در این شهر ساکن هستند.

فستیوال گانش گاتورتی هم که قرار بود ۲۲ ژوئیه برگزار شود، مشمول مقررات کنترل ویروس کرونا شده است.

روزانه بیش از ۶۳ هزار نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

بیشتر از