وضعیت سلامت محمد‌رضا شجریان «بحرانی» است

رئیس بیمارستان جم می‌گوید که شجریان همچنان سطح هوشیاری پایینی دارد

دو روز پس از آنکه محمدرضا شجریان، هنرمند و استاد آواز ایران در بیمارستان جم بستری شد، رئیس این بیمارستان گفت که سطح هوشیاری شجریان همچنان پایین است.

آقای شجریان روز شنبه و به دلیل مشکلات تنفسی و کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان جم منتقل و بلافاصله در بخش آی‌سی‌یو بستری شد.

بابک حیدری‌اقدم، رئیس بیمارستان جم گفت که آقای شجریان دچار شوک عفونی شده که دلیل آن ذات‌الریه است.

او همچنین اعلام کرد که اکنون و با استفاده از دارو، فشار خون و تب آقای شجریان در وضعیت بهتری است ولی عفونت همچنان باقی است و ایشان هوشیار نیستند.

حیدری اقدم گفت که ضرورت دارد آقای شجریان همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری شود: «هنوز هم نیاز به حمایت و مراقبت‌های ویژه بخش آی‌سی‌یو دارند و به نظر نمی‌رسد که به این زودی از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش عمومی منتقل شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکشنبه شایعاتی مبنی بر «مرگ مغزی» شجریان منتشر شد که بلافاصله از سوی پزشکان معتمد خانواده ایشان تکذیب شد.

محمدرضا شجریان در فروردین‌ماه ۱۳۹۵ با انتشار یک پیام نوروزی از ابتلای خود به سرطان خبر داد. هیچ خبر رسمی در مورد جزئیات بیماری ایشان منتشر نشده است و تنها برخی اخبار غیررسمی از درگیر بودن کلیه با سرطان سخن می‌گویند. این موضوع از سوی اعضای خانواده و پزشکان ایشان تائید و یا تکذیب نشده است.

در سال‌های گذشته آقای شجریان چندین بار به دلیل انجام مراحل درمان و یا عوارض ناشی از بیماری در بیمارستان بستری شده است. وی آخرین بار فروردین امسال از بیمارستان جم مرخص و برای ادامه درمان در منزل بستری شد.

بیشتر از