دونالد ترامپ: کامالا هریس در مورد مصرف ماری‌جوانا دروغ گفت

اکنون رقابت زوج‌های «ترامپ-پنس» و «بایدن-هریس» رسما آغاز شده است

J. Scott Applewhite / POOL / AFPرئیس جمهور آمریکا گفت: «فکر کنم او (کامالا هریس) بدجنس‌ترین و بی‌ادب‌ترین آدم در سنای آمریکا باشد.»

دونالد ترامپ پس از اعلام کامالا هریس به عنوان شریک انتخاباتی جو بایدن در روز سه‌شنبه، فقط چند دقیقه‌ای وقت گذاشت و با «ناخوشایند» خواندن او، گفت: «این دموکرات کالیفرنیایی وقتی خودش به اسنوپ داگ گوش می‌کرد در مورد مصرف ماریجوانا دروغ گفت.»

ثابت شده که رئیس جمهور عادت دارد زنانی را که با او مخالفند و او را زیر سؤال می‌برند، «ناخوشایند» بنامد. او در جریان کنفرانس مطبوعاتی روشن کرد که با وجود کشمکش‌های تبعیض‌نژادی موجود در کشور هیچ ابایی ندارد که اولین زن سیاه‌پوست در نقش نامزدی معاون اولی ریاست جمهوری را به سخره بگیرد.

آقای ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی از کاهش تعداد مبتلایان در آمریکا خبر می‌داد که از او در مورد انتخاب جو بایدن سؤال کردند. تعداد موارد ابتلا در واقع رو به افزایش است و او باز هم بدون هیچ گواهی گفت ویروس کرونا «به زودی» ریشه‌کن خواهد شد.

اما با آغاز رسمی رقابت‌های ترامپ-پنس و بایدن-هریس، عمده سؤال خبرنگاران در مورد خانم هریس بود.

ترامپ با اشاره مکرر به سؤالات خانم هریس در مورد برت کاوانا، که امروزه قاضی دادگاه عالی است، در جریان جلسات خود با سنا، گفت او «ناخوشایند» بود.

ترامپ گفت: «من مایک پنس را خیلی بهتر می‌دانم. او مثل کوه محکم است. او معاون اول بسیار خوبی است و من او را به کامالا ترجیح می‌دهم... او خیلی بد با قاضی کاوانا برخورد کرد.»

رئیس جمهور مدعی شد: «فکر کنم او بدجنس‌ترین و بی‌ادب‌ترین آدم در سنای آمریکا باشد.»

او همچنین، مشابه آن چه در بیانیه انتخاباتی آورده، سعی کرد خانم هریس را بیش از حد لیبرال نشان دهد، در حالی که هنوز روشن نیست که آیا جناح تحول‌خواه حزب دموکرات با این انتخاب موافقت داشته باشد.

ترامپ بدون اشاره به تحقیقات علمی یا دانشگاهی گفت «او معروف است به لیبرال‌ترین شخص در سنا ایالات متحده.»

اما مطالعات مرکز تحقیقات پیو در سال ۲۰۱۷، بر اساس سابقه رأی‌های خانم هریس، او را در طبقه «خیلی لیبرال» حزب دسته‌بندی می‌کند، که همسو با اتهامات آقای ترامپ است.

© The Independent

بیشتر از جهان