ستاد تبلیغاتی بایدن ۲۸۰ میلیون دلار صرف آگهی‌های انتخاباتی می‌کند

از این مبلغ ۲۲۰ میلیون دلار خرج آگهی‌های تلویزیونی و ۶۰ میلیون دلار خرج شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های کامپیوتری خواهد شد

دوسوم آگهی‌های انتخاباتی بایدن ایالت‌هایی را هدف می‌گیرند که آقای ترامپ در کارزار تبلیغاتی ۲۰۱۶ خود در آنها برنده شد- Spencer Platt/Getty Images/AFP

ستاد انتخاباتی جو بایدن اعلام کرد که بزرگترین حجم آگهی انتخاباتی تاریخ ریاست جمهوری آمریکا را در دست تهیه دارد. بنابر این گزارش ۲۸۰ میلیون دلار (۲۱۳ میلیون پوند) صرف آگهی‌های تلویزیونی و دیجیتال خواهد شد.

روز چهارشنبه، ستاد انتخاباتی نامزد حزب دموکرات اعلام کرد که ۲۲۰ میلیون دلار (۱۶۷ میلیون پوند) خرج آگهی‌های تلویزیونی خواهد کرد و ۶۰ میلیون دلار (۴۵.۶ میلیون پوند) هم به رسانه‌های دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های کامپیوتری اختصاص داده‌است.

این ستاد قصد دارد با آگهی‌هایی که از نحوه برخورد دونالد ترامپ با همه‌گیری ویروس کرونا انتقاد می‌کنند، تبلیغات تلویزیونی را در ۱۵ ایالت کلید بزند.

واکنش آقای ترامپ به همه‌گیری کرونا به طور گسترده‌ای مورد انتقاد قرار گرفته، و آگهی‌های جدید آقای بایدن بر پیامدهای اقتصادی همه‌گیری متمرکز خواهد بود.

به گزارش سی.بی‌.اس نیوز، برخی از این آگهی‌ها طی رخدادهای ورزشی پخش خواهند شد، و برخی دیگر زمانی که ساکنان آن ۱۵ ایالت مشغول بازی ویدیویی‌اند، منتظر تماشای ویدیویی در "ویوو" هستند یا به پادکستی گوش می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مایک دانیلیون، یکی از راه‌پردازان و برنامه‌نویسان آقای بایدن، هر آگهی یک دقیقه است، که تغییری است در استاندارد معمول ۳۰ ثانیه برای هر آگهی، تا به رای‌دهندگان آمریکایی "پیامی کامل‌تر و روشن‌تر" برسانند.

دوسوم آگهی‌ها ایالت‌هایی را هدف می‌گیرند که آقای ترامپ در کارزار تبلیغاتی ۲۰۱۶ خود در آنها برنده شد، از جمله تگزاس، میشیگان، فلوریدا، کارولینای شمالی، آریزونا، ویکانست، جورجیا و پنسیلوانیا.

آگهی‌ها در ایالت‌های اوهایو و آیووا نیز پخش خواهند شد. باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، درسال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ در این ایالت‌ها برنده شد، اما در سال ۲۰۱۶ آقای ترامپ بیشترین رای را در این دو ایالت آورد.

پوششش آگهی‌ها شامل ایالت‌های مینه‌سوتا، کلررادو، ینوهمپشایر، نوادا و ویرجینیا هم خواهد شد، ایالت‌هایی که هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات در انتخابات چهار سال پیش در آنها به پیروزی رسید.

در گفتگویی با خبرنگاران رسانی‌هایی از جمله سی‌ان‌ان و سی‌بی‌اس در روز چهارشنبه، آقای دانیلیون به خبرنگاران گفت که آگهی‌ها به شهروندان آمریکا این فرصت را خواهند داد که "صدای معاون سابق رئیس جمهوری (بایدن) را از دهان خودش و در لحظه حال بشنوند."

او در یادداشتی که پس از مکالمه فرستاد افزود که "راه ما به سوی پیروزی، شمول بیشتر است، یعنی در ایالت‌های بیشتری رقابت می‌کنیم و با بخش بزرگتری از رای‌دهندگان حرف می‌زنیم.

"این کاملا برعکس برنامه رسانه‌ای رپرتاژآگهی‌های دونالد ترامپ است که پیامی مبنی بر تفرقه منتشر می‌کند و بیشتر منابع خود را به زیرمجموعه کوچکتری از ایالت‌ها اختصاص داده‌است."

یک مجموعه آگهی جدید تلویزیونی و رادیویی تهیه شده توسط ستاد ترامپ اخیرا در فلوریدا باعث جنجالی در مورد خوراکی‌های حاضری "گویا" شد. در برخی از این آگهی‌ها به زبان اسپانیایی، کلیپی از الکساندریا اوکاسیو-کورتز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان نشان داده‌شد که مارک "گویا" را تحریم می‌کند، و در پی آن، تصاویری از دیدار مدیرعامل "گویا" با دونالد ترامپ پخش شد.

ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که این آگهی‌ها برای آن تهیه شده‌اند که "کارزار شرم‌آور سیاه‌نمایی دموکراتها علیه خوراکهای "گویا" را که یک مارک مورد علاقه اقلیت لاتین‌تبار آمریکاست" نشان دهد، و ادعا کرد که "جو بایدن و دموکراتها خیلی افراطی‌اند."

پس از آن که اخیرا بیل استپین جایگزین برد پارسکال در مقام مدیر ستاد ترامپ شد، آگهی‌های تبلیغاتی رئیس جمهوری شش روز متوقف شد، اما این هفته در فلوریدا، کارولینای شمالی، جورجیا و آریزونا از سر گرفته شد.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، ستاد ترامپ ۱۴۷.۷ میلیون دلار (۱۱۲.۴ میلیون پوند) برای آگهی‌های تلویزیون کنار گذاشته است که از ماه سپتامبر در ۱۱ ایالتی که رقابت دو نامزد بسیار نزدیک است، خرج کند.

© The Independent