انفجار مهیب در زاهدان

ماموران «چک و خنثی‌سازی» در زیباشهر حضور دارند

در دقایق نخستین بامداد امروز (چهارشنبه) صدای انفجار مهیب در منطقه زیباشهر زاهدان شنیده شده است. ایلنا ساعت این انفجار را ۲۳دقیقه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرده است. به گفته شاهدان عینی، انفجار مقابل یک خودروی نیروی انتظامی در تقاطع خیابان شورا و صدرا در منطقه زیباشهر رخ داده و جزئیات آن مشخص نیست.

ایلنا در ادامه از حضور نیروهای آتش‌نشانی، «چک و خنثی» و نیروهای امدادی در منطقه خبر داده است. پیش‌تر برخی گزارش‌های تایید نشده به احتمال انفجار بمب اشاره کرده بود.

ساعتی بعد خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرد که در منطقه زیباشهر یک «شیء صوتی» منفجر شده است. قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفت که این انفجار «در مسیر گشت انتظامی» رخ داد و چهار نفر از پرسنل نیروی انتظامی «به‌طور سطحی آسیب دیده‌اند.»

همچنین گفته شد که این انفجار «تلفات جانی نداشت» و تنها به یک خودرو خسارت وارد شده است.

 

این انفجار در حالی اتفاق افتاده که عصر روز گذشته نیز منطقه صنعتی در شرق تهران دچار حریق شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که آتش‌سوزی به سه کارگاه صنعتی در جاجرود خسارت‌هایی وارد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌های دولتی اعلام کردند که این آتش‌سوزی تلفات انسانی بر جای نگذاشته و دلیل وقوع این حادثه نیز روشن نیست.

در هفته‌های گذشته انفجارهای متعددی در شهرهای مختلف ایران در بخش‌های زیرساختی، صنعتی، نظامی و هسته‌ای اتفاق افتاده است.

یکی از مهمترین آنها انفجار در تاسیسات مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته در سایت غنی‌سازی نظنز است که شورای عالی امنیت ملی می‌گوید، باوجود اینکه دلیل آن را می‌داند، بنا بر ملاحظات امنیتی اعلام نمی‌کند.

انفجارهای دیگری نیز در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران اتفاق افتاده است. از انفجار در کلینیک پزشکی سینا اطهر در شمال تهران که ۱۹ کشته بر جای گذاشت تا انفجار در گرمدره در غرب تهران. انفجاری که به کپسول گاز در منطقه عمومی پارچین در شرق تهران نسبت داده شده بود نیز پس از انتشار تصاویر ماهواره‌ای روشن شد در واقع انفجار در خجیر بوده که گمان می‌رود کارگاه تولید موشک باشد.

انفجار در باقرشهر، نیروگاه زرگان، تاسیسات پتروشیمی تندگویان و بوشهر در در هفته‌های اخیر اتفاق افتاده است.

مقامات تهران پیش‌تر ادعا کرده بودند که هیچ یک از این انفجارها امنیتی نبوده، جز انفجار نظنز. البته در مورد انفجارهای دیگر که نیز هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای ارائه نشده است.

بیشتر از