انتقال نیروهای پلیس نیویورک به بخش مبارزه با خشونت مسلحانه

این اقدام پس از کاهش یک میلیارد دلار از بودجه پلیس نیویورک اتخاذ شد

پلیس نیویورک و دفتر شهردار، در تماس‌های اولیه حاضر به پاسخ‌گویی در این خصوص نشدند - Kena Betancur / AFP

بنابر گزارش‌های رسیده، پلیس نیویورک نیروهای شاغل در بخش‌های ترافیک و امور بی‌خانمان‌ها را کاهش می‌دهد تا بر مساله افزایش خشونت مسلحانه متمرکز شود.

این اقدام در پی آن صورت می‌گیرد که بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک، بودجه پلیس را کاهش داد.

«نیویورک پست» مدارکی را ارائه کرده است که نشان می‌دهد مقامات ارشد پلیس ترتیب انتقال ۱۱۴ نیروی شاغل را در بخش ترافیک و ۸۵ نیروی شاغل را در بخش یافتن و کمک‌رسانی بی‌خانمان‌ها داده‌اند.

یک سخن‌گوی پلیس نیویورک گفت که این ۱۹۹ نیروی پلیس برای کار در مناطقی از شهر که به‌تازگی شاهد تیراندازی بوده، انتخاب شده‌اند.

این اقدام پس از آن اتخاذ شد که شورای شهر نیویورک بودجه پلیس را یک میلیارد دلار کاهش داد.

پلیس نیویورک و دفتر شهردار، در تماس‌های اولیه حاضر به پاسخ‌گویی در این خصوص نشدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای د بلاسیو در کنفرانس مطبوعاتی که هفته گذشته برگزارشد، درباره پیشنهاد واگذاری نقش‌های پلیس در اموری چون اجرای مقررات ترافیکی اظهارداشت: «نگاه من به این چیزها با نگاه برخی از وکلا متفاوت است. من فکر می‌کنم که اجرای مقررات ترافیکی متعلق به پلیس نیویورک است.»

براساس ویدیویی که «نیویورک دیلی نیوز» به آن دست پیدا کرده، درموت شیا، کمیسر پلیس نیویورک، مدیریت شهرداری این شهر را بزدلانی توصیف کرده‌بود که نمی‌خواهند برای انجام اقدامات درست بپاخیزند یا «پشیزی اطلاعات درباره آن‌چه از آن حرف می‌زنند» داشته‌باشند.

آقای شیا لایحه اصلاحات پلیس که به امضای شهردار رسیده است را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که کاهش منابع پلیس نیویورک تاثیر منفی بر امنیت شهر خواهد داشت.

آقای شیا در دیدار هفتگی با افسران ارشد پلیس گفت: «آن‌ها در انجام هر تدبیری که ممکن بود یک مدیر اتخاذ  کند، شکست خوردند و مسؤولیت را به شانه زنان و مردان شاغل در پلیس انداختند. افراد پلیس از یک سو لعنت  و از سوی دیگر سرزنش می‌شوند.»

او افزود: «افرادی که هیچ اطلاعی درباره نحوه حفظ امنیت نیویورک ندارند، ناگهان فکر می‌کنند که می‌توانند درباره این کار تصمیم بگیرند. من می‌خواهم چیز دیگری به آن‌ها بگویم؛ این‌که آن‌ها پشیزی اطلاعات درباره آن‌چه از آن حرف می‌زنند ندارند. ولی ما به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم که این شهر را نابود کنند.»

© The Independent