اهرام را «فرازمینی‌ها نساخته‌اند» خودتان بیایید و ببینید

«مصری ها خطاب به ایلان ماسک: از شما و اسپیس‌ایکس دعوت می‌کنیم نوشته‌های مربوط به چگونگی ساختن اهرام را ببینید

جهانگردان در نزدیکی اهرام مصر پس از برداشته شدن مقررات منع آمد و شد در دوران شیوع کرونا- AFP

ایلان ماسک کارآفرینی که عادت دارد در حساب‌های شخصی و در رسانه‌های اجتماعی حرف‌های عجیب و غریب بزند  پس از آن که در توییتر ادعا کرد اهرام را فرازمینی‌ها ساخته‌اند، به دیدار از مصر دعوت شده است.

آیا رییس ۴۹ ساله شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا شوخی می‌کرد وقتی در توییتر نوشت «واضح است» این سازه‌ها را که به گفته محققان انسان‌ها ۴۰۰۰ سال قبل ساخته‌اند فرازمینی‌ها ساخته‌اند؟

هیچ کس نمی‌داند.

به هر حال بابت همین پیام توییتری که بیش از ۸۰ هزار دفعه ارسال مجدد شده است کارشناسان او را سرزنش کردند و گفتند نباید چنین ادعاهایی را به زبان بیاورد یا دچار توهم توطئه شود.

این پیام همچنین سبب شد تا رانیا المشاط وزیر همکاری بین‌المللی مصر نیز او را دعوت کند تا شاید خودش حضوری اطلاعات بیشتری به دست آورد.

المشاط در توییتر نوشت: «کارهای شما را با نهایت تحسین دنبال می‌کنم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)



از شما و و اسپیس‌ایکس دعوت می‌کنم نوشته‌های مربوط به چگونگی ساختن اهرام را ببینید و گورهای سازندگان اهرام را وارسی کنید. منتظرتان هستیم آقای ماسک.»

به گزارش بی‌بی‌سی «زاحی حواس» باستان‌شناس و مصرشناس هم در پاسخ به سخنان آقای ماسک ویدیویی منتشر کرد و گفت که چنین ادعایی «توهم محض» است.

آقای حواس در این ویدیو که در فیس‌بوک منتشر کرد می‌گوید: «گورهای سازندگان اهرام را یافتم و همه می‌توانند ببینند که سازندگان اهرام، مصری‌ها بودند نه بردگان.

ساختن اهرام در واقع طرحی کشوری بود. رامسس دوم اهل استان شرقی و مصری بود.»

البته گویا آقای ماسک بعداً پذیرفت که شاید فرازمینی‌ها اهرام را نساخته باشند زیرا نشانی مقاله‌ای در مورد سازندگان اهرام را در توییتر گذاشت و نوشت: «در این مقاله بی‌بی‌سی روایت مختصر و معقولی از چگونگی ساخت اهرام آمده است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی