افزایش شمار آمریکایی‌هایی که درباره نحوه مهاجرت به نیوزلند تحقیق می‌کنند

تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت به نیوزلند، جایی که ویروس کرونا در ان تحت کنترل است

عملکرد جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزلند و دولتش موجب شده است که شیوع ویروس کرونا در این کشور تحت کنترل باشد- Mark Mitchell / POOL / AFP

شمار آمریکایی‌هایی که در حال جست‌وجو درباره نحوه مهاجرت به نیوزیلند هستند(جایی که همه‌گیری ویروس کرونا تحت کنترل قرار گرفته است)۱۶۰ درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش « نیوزلند هرالد»، ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،  تعداد ۱۱۲هزار و ۸۰۰ آمریکایی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از تارنمای مهاجرت نیوزیلند بازدید کرده اند.

طبق تحلیل «هرالد»، در همان دوره زمانی هر دقیقه یک فرد آمریکایی بر تارنمای مهاجرت کلیک می‌کرد.

این گزارش همچنین افزایش جست‌وجو در گوگل را با عنوان «مهاجرت به نیوزلند» در ماه گذشته خاطر نشان می‌کند.

نیوزلند ۱۵۰۰ مورد مبتلا به کوید-۱۹ را از زمان شروع این بیماری همه‌گیر گزارش کرده است در حالی که در مقایسه، ایالات متحده آمریکا بیش از ۴.۵ میلیون نفر مبتلا به این ویروس را گزارش کرده است و بیش از ۱۵۰ هزار نفر هم در اثر این بیماری جان باخته‌اند.

طبق گفته‌های جامعه‌شناسان دانشگاه مالی نیوزلند، این آمار دلیل اصلی پشت این افزایش علاقه‌مندی بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پائول اسپونلی، پروفسور دانشگاه ماسی، گفت:«طبقه متوسط و حرفه‌ای آمریکا با خودش می‌گوید، خوب، برای حفظ امنیت خودمان و خانواده خود به کجا برویم؟»

آقای اسپونلی گفت که چندین «عامل دورکننده و جذب کننده» در پس علاقه‌مندی آمریکایی‌ها به نیوزیلند وجود دارد و پس از برگزیده شدن دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ هم شاهد چنین الگوهای رفتاری بودیم.

این پروفسور گفت:«ازعوامل دورکننده، عدم کفایت (دولت ایالات متحده) در مدیریت بحران سلامت عمومی نظیر کووید-۱۹ و نیز ناآرامی‌های مدنی است.»

«و از عوامل جذب‌کننده هم این است که نیوزلند یک کشور آرام، مرتب و منظم و از لحاظ زیست محیطی بسیار جذاب است که توانسته است خیلی خوب از پس کووید-۱۹ برآید.» آقای اسپونلی افزود که این اوج تقاضا برای نیوزلند تنها محدود به ایالات متحده نمی‌شود.

او گفت:«من به یقین پیش‌بینی می‌کنم که از مناطقی مانند بریتانیا، آلمان و سنگاپور هم علاقه‌مندی بیشتری به نیوزلند به عنوان مقصد مهاجرت وجود خواهد داشت .»

گفته می‌شود که در سال جاری بیش از ۲۵۰ هزار آمریکایی از تارنمای مهاجرت نیوزیلند بازدید کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان