هشدار به آمریکایی‌ها در مورد بسته‌های پستی حاوی «دانه»

«به نظر می‌رسد، بسته‌ها از چین آمده و به صندوق‌های پستی ایالات مختلف، از ویرجینیا تا واشینگتن، تحویل داده شده‌اند»

این دانه‌ها بدون هیچ مشخصاتی روی بسته‌بندی آنها به منازل مردم فرستاده شده است-Dia Dipasupil / Getty Images via AFP

مقامات ایالات متحده به مردم آمریکا هشدار داده‌اند از باز کردن بسته‌های «دانه» که بدون تقاضای آنها برایشان ارسال شده خودداری کنند.

این دانه‌ها بدون هیچ مشخصاتی روی بسته‌بندی آنها به منازل مردم فرستاده شده و مقامات آمریکا از گیرندگان خواسته‌اند بسته‌ها را برگردانند تا برای بررسی «گونه‌های مهاجم» مورد معاینه قرار دهند.

به نظر می‌رسد که بسته‌ها از چین آمده و به صندوق‌های پستی ایالات مختلف، از ویرجینیا تا واشینگتن، تحویل داده شده‌اند. مقامات چینی ضمن رد دست داشتن در این زمینه می‌گویند «ارسال دانه گیاهی از طریق پست چین» ممنوع است و خواستار ارسال بسته‌ها برای بررسی بیشتر شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک مقام مسئوال گفته «پس از بررسی موضوع با اداره پست چین، معلوم شد که برچسب‌هایی که مشخصات مبداء را نشان داده جعلی است و هم به لحاظ شکل و هم نوشته‌ها مورد تأیید چین نیستند. اداره پست چین از پست آمریکا خواسته با ارسال بسته‌ها به چین اجازه بدهند آنها تحقیقات بیشتری روی بسته‌های جعلی داشته باشند.»

وزارت کشاورزی آمریکا در اطلاعیه‌ای جداگانه، از مردم خواست از دور ریختن دانه‌ها و کاشتن آنها در زمین حتما خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده «وزارت کشاورزی مطلع شده که مردم در سراسر کشور بسته‌هایی مشکوک و ناخواسته را دریافت داشته‌اند که حاوی دانه‌های گیاهی است و ظاهرا از چین آمده است. اداره بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان این وزارت‌خانه با همکاری دفتر گمرک و حفاظت مرزی اداره امنیت کشور و سایر نهادهای فدرال سرگرم بررسی موضوع است.»

اطلاعیه سپس از مردم خواسته «هر کسی که چنین بسته‌ای دریافت کرده فورا با مقامات کشاورزی ایالت خود یا اداره بازرسی سلامت حیوانات و گیاهان تماس بگیرد. لطفا دانه‌ها را به همان صورت در بسته‌بندی اصلی نگه دارید و برچسب پستی را گم نکنید تا یکی از مقامات برای اقدام بعدی با شما تماس بگیرد. از کاشتن دانه‌هایی که مبداء آنها مشخص نیست خودداری کنید.

در حال حاضر نگرانی اصلی این است که دانه‌ها به یک گونه گیاهی مهاجم مربوط باشند که ورود یا کاشت آن ممکن است به کشاورزی و محیط زیست آسیب برساند. اما آن طور که وزارت کشاورزی گفته ناخواسته بودن بسته‌های پستی نباید لزوما چیزی غیرعادی تلقی شود.

در اطلاعیه آمده «تا این لحظه، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این بسته‌ها چیزی فراتر از یک ترفند بازاریابی است که فروشنده برای نشان دادن تعداد سفارش بالا و گفتن نظرات مشتریان جعلی دست به این کار زده باشد.»

© The Independent

بیشتر از جهان