دیوید آتنبرو و ملکه باید برای ترغیب مردم از ماسک استفاده کنند

نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که فقط یک سوم مردم انگلستان به طور منظم از پوشش صورت استفاده می‌کنند

دیوید آتنبرو و ملکه  الیزابت ( عکس آٰرشیویست) - FIONA HANSON / POOL / AFP

به اعتقاد مشاوران علمی، دیوید آتنبرو و ملکه الیزابت دوم باید در مناظر عمومی ماسک بر صورت داشته باشند تا استفاده از این پوشش حفاظتی ترویج شود.

پروفسور رابرت وست، عضو گروه مشاوران علمی اس‌پی‌آی-بی دولت، توضیح داده است که دولت باید به کمک چهره‌های سرشناس، استفاده مردم انگلیس از ماسک صورت را در اماکن عمومی ترویج کند.

مجموعه جدیدی از قوانین از ۲۴ ژوییه اجرایی خواهد شد که استفاده از ماسک صورت را در فروشگاه‌ها اجباری می‌کنند. در حال حاضر، استفاده از ماسک فقط در وسائل حمل‌ونقل عمومی اجباری است.

اما مشاوران علمی نگران‌اند که مردم انگلستان بسیار زودتر این قوانین را اجرا می‌کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز دوشنبه گروه مستقل اندیش‌مندان انگلستان نتیجه گرفت که استفاده از ماسک در اماکن عمومی سرپوشیده باید اجباری باشد و خواستار آن شد که دولت، کارزاری را برای پیروی مردم از این توصیه راه‌اندازی کند.

سر دیوید کینگ، رییس این گروه گفت: «شواهد روزافزونی وجود دارند که پوشاندن صورت با ماسک نقش مهمی در جلوگیری از شیوع همه‌گیری دارد. در کنار هر قانونی که پیشنهاد یا اجرایی شده، دولت لازم است کارزار آموزشی جامعی را برپا کند تا مردم دریابند چگونه به بهترین شکل از ماسک استفاده کنند.»

حالا پروفسور وست از دولت می‌خواهد با خدمت گرفتن چهره‌های محبوب عمومی، مردم را به استفاده از ماسک ترغیب کند.

وی گفته است: «دیوید آتنبرو و ملکه، دولت آن‌ها را لازم دارد. عجیب است که از چنین چهره‌هایی تاکنون استفاده‌ نشده است.»

نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که فقط یک سوم مردم انگلستان به طور منظم از پوشش صورت استفاده می‌کنند.

پروفسور ونیک راماکریشنان، رییس انجمن سلطنتی، می‌گوید که شواهد گویای این است که پوشاندن صورت بیش از آن چه در گذشته تصور می‌رفت برای جلوگیری از شیوع کویید-۱۹ مؤثر است.

وی در گفت‌وگویی با برنامه «صبح به خیر انگلستان» در شبکه آی‌تی‌وی گفت: «مردم از هفته گذشته شروع به رفتن به سر کار و خرید کرده‌اند. ماسک خیال مردم را راحت می‌کند. بهترین راه برای این که از اقتصادمان حفاظت کنیم این است که جلوی بسته شدن دوباره کسب‌و‌کارها را بگیریم. این کار به شدت به اقتصاد ضربه می‌زند و تأثیر مخرب روانی نیز دارد.»

وی ادامه داد: «هر چه راه‌ها و ابزارهای بیشتری برای جلوگیری از این مشکل ارائه کنیم بهتر است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی