تخریب دو تندیس مریم مقدس در بوستون و نیویورک

کلمه «بت» با اسپری روی این مجسمه‌ها نوشته شده بود

بعد ازاین که گل‌های پلاستیکی (دردستان) تندیس مریم مقدس به آتش کشیده شد، پلیس به کلیسای سنت پیترز پریش فراخوانده شد ( عکس آٰرشیویست) PIXABAY

آخر هفته گذشته دو تندیس مریم مقدس در بوستون و نیویورک تخریب شد.

مقامات در حال رسیدگی به این حوادث‌اند که یکی روز شنبه در محوطه بیرونی کلیسای سنت پیترز پریش و دیگری در مدرسه و آموزشکده کلیسای جامع (Cathedral Prep School and Seminary) در منطقه المهرست کویینز نیویورک رخ داد.

بعد ازاین که گل‌های پلاستیکی (دردستان) تندیس مریم مقدس به آتش کشیده شد، پلیس به کلیسای سنت پیترز پریش فراخوانده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تندیس با نشانه‌های سوخته بر چهره، بازوها و دستانش آسیب دیده است و پدر جان کرو کشیش این کلیسا گفت که احساسش نسبت یه این خبر «اندوه» و «يأس» است و اظهار داشت: «تمثال بانوی ما برای ما و ایمان‌مان بسیار حائز اهمیت است.»

این کشیش به سی بی اس بوستون گفت، فردی که به این تندیس آسیب زده است «قطعا خودش شخصا آسیب‌دیده است، کسی که مشکلات زیاد و در واقع روح آشفته‌ای دارد.»

اگرچه آقای کرو افزود «پیامم عشق، صلح، برکت و بخشش است و بازهم تکرار می‌کنم این فرد احتمالا آشفته است و ما نمی‌خواهیم مشکلی را به جهان و به زندگی دیگران اضافه کنیم. ما می‌خواهیم راهی برای درمان و آشتی دوباره باشیم.»

با این که این کلیسا به دوربین‌های نظارتی مجهز است اما این تندیس را پوشش نمی‌دهد و مقامات از مردم تقاضای کمک کرده‌اند تا در پیدا کردن مظنونین کمک کنند.

طبق گزارشات سی بی اس نیویورک، روز جمعه یک تندیس دیگر مریم مقدس که در محوطه بیرونی مدرسه و آموزشکده کلیسای جامع (Cathedral Preparatory School and Seminary) قرار گرفته بود با آسیب مواجه شد و پلیس به دنبال مردی است که صحنه جرم را در حالی که پوشش صورتی رنگ به سر داشته ترک کرده است.

وقتی کارمندان روز جمعه مدرسه را گشودند، متوجه شدند که کلمه «بت» با اسپری روی مجسمه نوشته شده است.

طبق گزارشات ای ام ان وای، پدر جیمز کورولی رییس و کشیش مدرسه این خراب‌کاری را «عملی از روی نفرت‌پراکنی» بیان کرد.

او افزود: «بدیهی است که این واقعه تلخ عمیقاً ما را ناراحت کرد، اما امید و ایمان ما را به پروردگار تجدید کرده است، زیرا او رحمت خود را با افراد زیادی که تاکنون به سوی ما آمده‌اند نشان داده است. ما صمیمانه از کمک و هم‌چنین دعاهایی که دریافت کرده‌ایم، سپاس‌گزاریم.»

این مجسمه در طول روز جمعه پاک‌سازی و تا بعد از ظهر سر جای خود بازگردانده شد.

© The Independent