فرانسه درباره پوشیدن ماسک، قوانین سخت‌گیرانه‌تری وضع می‌کند

روز دوشنبه نتیجه آزمایش کرونای بیش از ۲۰۰ هزار نفر در فرانسه مثبت اعلام شد

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در حال پوشیدن ماسک صورت- Ludovic MARIN / POOL / AFP

به گفته نخست‌وزیر جدید فرانسه، این کشور در نظر دارد قوانین گسترده‌تری را در مواقعی که مردم باید ماسک بپوشند، اعمال کند. ژان کاستکس که اوایل ژوئیه به این مقام رسید اظهار داشت که تمرکز اصلی بر فضاهای بسته است.

وی آخرهفته به گزارش‌گران فرنچ گیوانا گفت: «موضوع گسترش استفاده و پوشیدن ماسک بسیار حائز اهمیت است.»

«این مساله مخصوصا در همه مکان‌های بسته (هرجایی که باشد) الویت محسوب می‌شود.» الیور وران وزیر بهداشت فرانسه بعدتر گفت: «این موضوع در حال بررسی است.»

مردم باید در وسایل حمل‌ونقل عمومی در فرانسه ماسک صورت بپوشند. هفته گذشته یک راننده اتوبوس در بایون طبق گزارشات، بعد از این‌که از مسافران خواست تا ماسک بزنند و بلیط‌شان را ببیند، کشته شد.

قوانین فرانسه می‌گوید که کارگرها هم در جایی که رعایت فاصله اجتماعی دشوار است باید از پوشش صورت استفاده کنند، هم‌چنین شاگردان سنین بالاتر در مدارس هم باید ماسک بزنند.

البته به عهده صاحب فروشگاه است که پوشیدن ماسک را (در فروشگاهش) اجباری کند یا خیر.

نخست وزیر فرانسه گفت تغییر در سیاست به این دلیل به وجود آمده که گروهی از پزشکان خواستار اجباری شدن استفاده از ماسک‌های صورت برای خریداران (در فروشگاه‌ها) شدند.

آن‌ها در مقاله‌ای در له پاریزیان آژودی (Le Parisien-Aujourd’hui) گفتند: «ماسک زدن یک راه مطمئن برای کم کردن میزان گسترش ویروس است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروهی متشکل از ۱۴ پزشک اظهار داشتند، «مایه تأسف» خواهد بود اگر که «از ابزارهای موثر و در دسترس» در مبارزه با کووید ۱۹ استفاده نکنیم، راه‌هایی مانند پوشیدن اجباری ماسک‌ها درکلیه فضاهای بسته عمومی و یا حفظ فاصله اجتماعی در صورت امکان.

هفته گذشته نخست وزیر بریتانیا بر این نکته که پوشیدن ماسک برای خریداران در انگلیس ضروری است، تأکید کرد که البته این الزام وسایل حمل‌ونقل عمومی را هم شامل می‌شود.

بوریس جانسون گفت: «ما باید در اصرار به مردم برای پوشیدن ماسک در مکان‌های محدود و در ملاقات با افرادی که به طور معمول آن‌ها را ملاقات نمی‌کنند، سخت‌گیرانه‌تر عمل کنیم.»

شهردار نیس در فرانسه ماسک صورت را برای همه افراد در کلیه مراسم آخر هفته‌های شهر اجباری کرد. این تصمیم بعد از انتشار ویدیویی از یک برنامه دی جی در فضای باز اتخاذ شد. در این ویدیو بسیاری از مردم نه ماسک پوشیده بودند و نه فاصله اجتماعی از یکدیگر را رعایت کرده بودند.

طبق آمار جهانی رویترز از روز دوشنبه نتیجه آزمایش کرونای بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سراسر این کشور مثبت اعلام شده است.

در عین حال شمار مرگ و میر ناشی از بیماری بیش از ۳۰ هزار نفر اعلام شد.

گزارش بیشتر از آسوشیتد پرس

© The Independent