احتمال بازگشت محدودیت‌ها به تهران از روز شنبه

ظرفیت تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونا پر شد

عکس منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از پارکینگ بیمارستان مسیح دانشوری

روند پرشتاب افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا در تهران موجب شد، معاون ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در پایتخت از احتمال بازگشت محدودیت‌ها از روز شنبه خبر دهد.

علی ماهر با اعلام اینکه در حال حاضر تقریبا همه تخت‌هایی که برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده بود، پر شده، به ایسنا گفت: «در حال حاضر یک چهارم ظرفیت تخت‌های بیمارستانی با بیماران مبتلا به کرونا پر شده که درصد بسیار بالایی است و در صورت ادامه روند فعلی، در ۱۰ روز آینده این رقم دو برابر می‌شود.»

ماهر در مورد تصاویری که در روزهای اخیر از تجمع مردم در محوطه بیمارستان مسیح دانشوری منتشر شده، ادعا کرد: «این بیمارستان فوق تخصصی بیماران تنفسی است و مراجعه کننده به آن زیاد است.»

در همین حال پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از ابتلای ۵۰ نفر از کادر درمان مسیح دانشوری به کرونا خبر داد. او با اشاره به نبود تخت خالی در این بیمارستان گفت: «به صورت حدودی روزی ۱۰ نفر از بخش کرونای بیمارستان مرخص می‌شود و ۳۰۰ نفر به اورژانس مراجعه می‌کنند که از این تعداد اگر ۱۰ درصد هم نیاز به بستری داشته باشد، ۳۰ نفر کاندیدای بستری شدن است، اما از این ۳۰ نفر فقط ۱۰ نفر می‌توانند بستری شوند، چون فقط ۱۰ تخت خالی شده است و بقیه بدون تخت می‌مانند.» طبرسی در ادامه گفت: «به‌نظر من ملاک باید پر شدن بیمارستان‌ها باشد، چون وقتی بیمارستان‌ها پر می‌شود یعنی اوضاع خراب است.»

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا از پیشنهاد بازگشت محدودیت‌ها و کنترل بازگشایی‌ها به مقامات بالاتر خبر داد و گفت در صورت موافقت، محدودیت‌ها بازمی‌گردد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت حسن روحانی که در نتیجه سال‌ها سوء مدیریت اقتصادی، فساد و رانت و همچنین تحریم‌ها قادر به پرداخت هزینه ناشی تعطیلی کسب و کارها نیست، با اصرار و در شرایطی که شیوع کرونا در ایران کنترل نشده بود، مردم را به ازسرگیری کار و فعالیت‌های اجتماعی تشویق کرد.

این اقدام به رغم هشدار کارشناسان در مورد شیوع گسترده‌تر بیماری و افزایش موارد ابتلا و مرگ انجام شد.

دولت روحانی با تاخیر فراوان استفاده از ماسک را از آغاز هفته جاری اجباری کرد، اما در همین مدت کوتاه نه تنها قیمت ماسک بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته، بلکه دسترسی به آن نیز دشوار است.

این درحالی است که حتی در صورت استفاده از ماسک نیز کمبود وسایل حمل و نقل عمومی موجب می‌شود، شهروندان نتوانند فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنند.

همزمان کرایه تاکسی‌های اینترنتی نیز به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

با این حال مقامات دولت همچنان می‌کوشند ضعف‌های خود در مدیریت بحران را در مقصر جلوه دادن شهروندان و متهم کردن آنها به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پنهان کنند.

براساس آماری که وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌کند، مجموع بیماران کووید-۱۹ تا امروز (چهارشنبه) به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسید. در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید.

بیشتر از