کاخ سفید کانیه وست چه شکلی می‌تواند باشد

با وجود سابقه طولانی اظهارنظرهای نژادپرستانه وست، مشخص نیست که وست دقیقا به دنبال چیست

کانه وست و همسرش کیم کارداشیان- Mike Coppola / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

بعد از آن که خواننده رپ، کانیه وست اعلام کرد که برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ داوطلب خواهد شد همه دچار حیرت و سردرگمی شدند.

این هنرمند در سال ۲۰۱۵ با اعلام این که قصد دارد نامزد انتخابات ۲۰۲۰ شود، پیش‌تر از این‌ها هم اشاره‌ای اجمالی به نامزدی انتخابات کرده بود. اما وست بعد از ملاقات با دونالد ترامپ (کسی که کانیه از حامیان آشکار اوست) تصمیم گرفت که حرفه سیاسی‌اش را به سال ۲۰۲۴ موکول کند.

 موسس فروشگاه‌های زنجیره‌ای مد «ییزی» پس از حمایت مشتاقانه‌اش از ترامپ با انتقادات بسیاری روبه‌رو شد، چرا که قبلا گفته بود که در ماه نوامبر به او رأی خواهد داد.

هنوز مشخص نیست که آیا وست برگه‌های رسمی و اداری نامزدی مستقل انتخابات برای رأی‌گیری ایالتی را پرکرده است یا نه و البته که برای انجام آن در بسیاری از ایالت‌ها مانند نیویورک بسیار دیر شده است.

بسیاری هنوز در اندیشه‌اند که اداره کاخ سفید به دست یک فرد مشهور دیگر چطور خواهد بود. گمانه‌زنی‌هایی از انتخاب معاون رییس جمهور به دست کانیه‌ وست از بنیان‌گذار تسلا، ایلان ماسک که حمایتش از وی را در توییتر ابراز کرد گرفته، تا فعال اجتماعی طرفدار ترامپ کندس اونز تا تری کروز بازیگر، وجود دارد.

اگر وست رییس‌جمهور بعدی ایالات متحده شود به این معنی است که همسر به همان اندازه مشهور او یعنی کیم کارداشیان وست، بانوی اول خواهد شد. کیم به عنوان یک فعال اجتماعی در زمینه برقراری اصلاح عدالت اجتماعی در کاخ سفید حاضر شده و سال گذشته اعلام کرد که مشغول مطالعه است تا وکیل کیفری دادگستری شود.

فراتر از همه این‌ها، با وجود سابقه طولانی اظهارنظرهایش درباره سیاست‌های نژادپرستانه، مشخص نیست که وست دقیقا به دنبال چیست.

در سال ۲۰۱۴ وست گفت: «نژادپرستی یک موضوع منسوخ شده و غیرحقیقی است که هیچ معنا و مفهومی ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او شرح می‌دهد: «مثل این است که وقتی دوست ندارید با گربه بازی کنید یک توپ پر یا چیزی شبیه به آن را با دو گربه در یک اتاق رها کنید. اجازه بدهید آن‌ها واقعا سر توپ با هم جدال کنند. این توپ پر هیچ چیز نیست هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کند مگر این که بالا و پایین پرتاب شود.»

او هم‌چنین در گذشته اعلام کرده بود که بردگی آمریکایی‌های افریقایی‌تبار «یک انتخاب» بود و در سال ۲۰۱۸ در توییتی نوشت: «شما مجبور نیستید موافق ترامپ باشید اما این همهمه و آشوب‌گری مانع احساس علاقه من به او نمی‌شود. او برادر من است. من عاشق همه آدم‌ها هستم.»

رابطه وست و ترامپ نتایجی را هم دربرداشته است.

رییس‌جمهور در پی درخواست تجدید نظر کارداشیان وست در سال ۲۰۱۸، یک زن ۶۳ ساله را که به جرم قاچاق هروئین به حبس ابد محکوم شده بود، عفو کرد.

سال بعد وست فاش کرد که برای تضمین آزادی خواننده رپ ای اس ای پی راکی (A$AP Rocky) ازنزدیک با ترامپ همکاری داشته است. این خواننده رپ به اتهام حمله در سوئد بازداشت شده بود. 

هنوز مشخص نیست که وست درباره نامزدی انتخابات چقدر جدی است و البته با نام «وست» تاکنون تنها نامزد مجمع انتخاباتی فدرال، یا اف ای سی (FEC) و نامزد حزب سبزی است که «وست کانیه دیز ناتز» (West, Kanye Deez Nutz) نام دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان