پلیس روسیه کتف روزنامه‌نگار منتقد دولت را شکست

دیوید فرنکل از بی‌نظمی‌ها در رأی‌گیری قانون‌اساسی گزارش تهیه می‌کرد

دیوید فرنکل، روزنامه‌نگاران تارنمای مدیازونا متعلق به حزب مخالف دولت روسیه - video grab photo from RFE

روز سه‌شنبه یکی از روزنامه‌نگاران تارنمای مدیازونا متعلق به حزب مخالف دولت روسیه به علت شکستگی شانه در بیمارستان بستری شد.

مأمور پلیسی در یکی از محل‌های رأی‌گیری در سن پترزبورگ آشکارا به این خبرنگار حمله کرده است.

نام این خبرنگار دیوید فرنکل است. او مشغول بررسی بی‌نظمی‌هایی بود که طبق گزارش‌ها در یک حوزه رأی‌ پیش آمده بود، و در همان حال مأمور پلیس با او برخورد می‌کند. در ویدیوی این حادثه این خبرنگار خود را معرفی می‌کند و ناگهان مأمور پلیس او را از جا می‌کَند، به در اتاق می‌چسباند و کتفش را می‌شکند.  

در فیلم این حادثه شکستن استخوان شانه دیوید فرنکل و فریادش از شدت درد مشخص است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبرنگار زیر مطلبی که در تارنمای زی‌نَک دات کام (Znak.com) آمده نوشته مأمور پلیس اول شانه‌اش را شکست و سپس به محل شکستگی ضربه زد. او گفته یک لحظه حس کرده که نمی‌تواند انگشتانش را تکان بدهد.

سرگی اسمیرنوف سردبیر مدیازونا سه‌شنبه شب خبر عمل جراحی اضطراری آقای فرنکل را تأیید کرد.  

آقای فرنکل در حوزه رأی‌گیری شماره ۲۱۹۱ در مرکز شهر مشغول پی‌گیری یک گزارش بود. طبق این گزارش، عده‌ای خلاف قانون مانع دسترسی یکی از اعضای کارگروه انتخابات به اسناد شمارش آراء شده بوده‌اند.

رای هفته جاری از شهروندان روسیه می خواهد بر ترمیم قانون اساسی که ولادیمیر پوتین را در مقامش ابقاء می کند صحه بگذارند. ادعاهایی وجود دارد مبنی بر این که در نتایج این همه‌پرسی دست برده‌اند. سه‌شنبه شب گروه گولوس که مسؤول نظارت بر انتخابات بود گفت در مجموع حدود ۱۵۰۰ مورد تخلف گزارش شده است.

آقای فرنکل در مصاحبه‌ای پس از حمله مأمور پلیس گفت که «به ناظران صندوق رأی» و آن مأمور پلیس «مشکوک» شده بود. او افزود یکی از آن‌ها پایش را روی پای آقای فرنکل گذاشته، بازوی مجروحش را گرفته و کشیده است.

روزنامه‌نگاران گفته‌اند نام این مأمور پلیس ۲۶ ساله دنیس دیمیتریوف و نام هم‌دست مشکوکش دیمیتری آبراموف است. آبراموف عضو سابق شورای حزب حاکمه روسیه متحد است.

هنوز مشخص نیست آقای آبراموف در حوزه رأی‌گیری چه می‌کرده است. . شورای حزب حاکمه روسیه متحد می‌گوید او جزو ناظران رسمی این حوزه رأی‌گیری نبوده است.

مأمور پلیس نام‌برده نیز انجام هرگونه قصور و خلافی را از جانب خود تکذیب کرده است.

یکی از نمایندگان پلیس مدعی شده هیچ‌یک از مأموران در شکستن شانه کسی مقصر نیستند و آن چه این ویدیو نشان می‌دهد تعرض نبوده بلکه «همکاری برای بیرون راندن یک شهروند از حوزه رأی‌گیری» بوده است.

© The Independent