انفجار مرموز در شرق تهران

مدیرکل روابط عمومی وزارت دفاع: یک مخزن گاز صنعتی در منطقه عمومی پارچین منفجر شد

«بامداد جمعه همزمان با شنیده شدن صدای مهیب در شرق تهران، نور بزرگ نارنجی در آسمان دیده شد.» خبرگزاری مهر با تایید خبرهایی که در فضای مجازی در مورد مشاهده نور نارنجی در شرق تهران منتشر شده بود نوشت: «هنوز علت این صدا و نور مشخص نیست، اما این صدا در پردیس، بومهن و مناطق اطراف به وضوح شنیده شده است.»

ساعت وقوع این انفجار ۲۵ دقیقه بامداد اعلام شده و شاهدان عینی در فضای مجازی طول مدتی که نور نارنجی مشاهده شده را حدود ۴ ثانیه اعلام کرده‌اند.

این نور به اندازه‌ای زیاد بوده که برای لحظاتی آسمان شرق تهران را روشن کرده است.

حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استاندار تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از تایید یا تکذیب انفجار خودداری کرده و می‌گوید جزئیات در حال بررسی است.

همزمان نور نیوز مدعی شد: «تصاویری که از بامداد روز جمعه در فضای مجازی با عنوان وقوع انفجار در منطقه شرق تهران منتشر شده مربوط به انفجار یک مخزن گاز صنعتی در حاشیه یکی از مراکز وزارت دفاع بوده و هیچ ارتباطی به تاسیسات نظامی واقع در منطقه فوق ندارد.»

در منطقه شرقی و جنوب شرق تهران پادگان و‌ پایگاه‌های نظامی قرار دارد که یکی از آنها تاسیسات جنجالی پارچین است. خبرگزاری ایلنا در گزارشی به نقل از استرتفور درباره آمادگی پایگاه نظامی در شرق تهران برای استقرار موشک‌های اس‌۳۰۰ می‌نویسد: «این پایگاه در منطقه شرق تهران در نزدیکی افسریه توسط اماکن و تاسیسات نظامی دیگر محاط شده است.»

به گزارش برنا، امیر عبدی، مدیرکل روابط عمومی وزارت دفاع گفت: «در ساعت حدود۱۲ شب در منطقه عمومی پارچین یک مخزن گاز صنعتی منفجر می شود که نور و صدای حاصل از آن در شرق پایتخت به گوش رسید و عوامل توانستند این آتش سوزی انفجار را کنترل کنند و تا این لحظه هیچ شخصی بر اثر این انفجار آسیب ندیده است.»

عبدی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود:‌ پس از انفجار این مخزن گاز همکاران ما در محل مستقر و در حال بررسی دقیق تر موضوع هستند.

در برخی ویدیو‌ها که در فضای مجازی از مشاهده نور در حوالی پردیس منتشر شده، کاربران شبکه‌های مجازی به صدای انفجار اشاره می‌کنند. یکی از کاربران می‌گوید اول صدای انفجار شنیده شده و بعد نور نارنجی رنگ‌ که کم و زیاد می‌شود از پشت منطقه‌ای که مرتفع به نظر می‌رسد، مشاهده می‌شود.

 

در یکی دیگر از ویدیو‌ها که از فاصله نزدیک‌تری ضبط شده دود ناشی از انفجار هم مشاهده می‌شود.

 

در حالی که پیشتر اعلام شده بود انفجار شرق تهران «ربطی به مراکز مربوط به وزارت دفاع ندارد» یکی از مسئولان نظامی توضیح داد که نشت گاز مخزن پنج هزارلیتری که به صورت دستی پر می‌شود، علت این انفجار بوده است. 

 

 

 

این خبر تکمیل می‌شود...

بیشتر از