۱۷‌ام تیرماه؛ شروع پروازها از دبی به چندین شهر ایران

تهران، شیراز و اصفهان مقصد پروازهای هواپیمایی «فلای دبی» در ایران

این شرکت هواپیمایی قصد دارد تا تعداد پروازهای خود را به نقاط بیشتری در دنیا افزایش دهد - KARIM SAHIB / AFP

پس از آنکه مقامات بهداشتی کشور امارات متحده عربی اعلام کردند که دبی از تاریخ ۱۷ تیرماه  می‌تواند پذیرای گردشگران باشد، شرکت هواپیمایی «فلای دبی» اعلام کرده است که پروازهای خود را به نقاط مختلف جهان از سر می‌گیرد.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرده که آماده است پروازهای خود را از دبی به ۲۴ نقطه در دنیا و برعکس در تاریخ ۱۷‌ام تیرماه شروع کند.

در فهرست شهرهایی که قرار است پروازهای «فلای دبی» به آنجا انجام شود، نام شهرهای «تهران»، «اصفهان» و «شیراز» ذکر شده است. 

هم‌چنین شهرهای «ایروان» و «تفلیس» نیز از جمله شهرهای نزدیک به ایران است که در این فهرست دیده می‌شود. 

این شرکت هواپیمایی قصد دارد تا تعداد پروازهای خود را به نقاط بیشتری در دنیا افزایش دهد.  

حمد عبیدالله ، مدیر ارشد تجاری این شرکت هواپیمایی با اشاره به اینکه در صورت برداشته شدن مقررات سفر در کشورهای دیگر دنیا گفته است که «فلای دبی» این آمادگی را دارد که مقاصد پروازهای خود را طی تابستان به ۶۶ شهر افزایش دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر این عدد ۲۴ شهر در دنیاست. 

به گفته مقامات مسئول در این شرکت هواپیمایی «تمام پروازهای برنامه ریزی شده ، بستگی به تأیید دولت دارد». 

به گفته مسئولین «فلای دبی» مسافرانی که در هر یک از این پروازها بلیط رزرو می‌کنند باید انتظار داشته باشند که سرویس‌های متفاوت به آنها ارائه شود و هم‌چنین ناگزیر به رعایت برخی پروتکل‌ها شوند. 

«فلای دبی»چندین اقدام جدید را در تلاش برای جلوگیری از شیوع کرونا معرفی کرده است؛ این موارد شامل استفاده از «ماسک صورت» برای کلیه مسافران و ورود «زودهنگام در فرودگاه» برای انجام «مراحل غربالگری حرارتی»ست. 

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که جزئیات بیشتری از آنچه در پرواز تغییر می کند به زودی منتشر می شود. 

با شروع همه‌گیری کرونا در جهان، دبی قرانین بسیار سخت‌‌گیرانه‌ای برای  قرنطینه شهروندان خود وضع کرد و فرودگاه‌های خود را به روی تمامی پروازهای خارجی بست.

چند روز پیش بود که مقامات امارات تصمیم به گشودن درهای کشور به روی مسافران خارجی گرفتند.از گردشگران خواسته ‌شده است که در هنگام ورود مدارکی ارائه کنند که نشان دهد مبتلا به کرونا نیستند و یا در فرودگاه مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

گفته شده است که چنانچه مسافری در بدو ورود به دبی ناقل ویروس کووید ۱۹ تشخیص داده شود، وی به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار خواهد گرفت.

کمیته عالی مدیریت بحران و بلایای طبیعی امارات اعلام کرده که فرودگاه‌های امارات از ۲۲ ژوئن ( دوم تیرماه) آماده پذیرش ساکنانی هستند که خارج از کشور به سر می‌بردند. همچنین گفته ‌شده است که از ۲۳ ژوئن (سوم تیرماه) به شهروندان و ساکنان امارات اجازه سفر به خارج از کشور داده می‌شود.

بیشتر از