واکنش شهرداری به تخلف ساختمانی روحانی: فقط یک نیم‌طبقه غیرمجاز بود

شهردار منطقه یک‌ تهران می‌گوید مجوز این بنا به اسم نهاد ریاست‌جمهوری صادر شده و سازنده آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است

عکس از فارس

یک عضو شورای شهر تهران شامگاه جمعه در یک پیام توییتری خبر تخریب یک طبقه از یک بنای غیرمجاز در نیاوران تهران را تایید کرد.

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون شورای شهر تهران، در توییت خود نوشت که ساخت بنای غیرمجاز چهار هزار متری منسوب به حسن روحانی،‌ رئیس جمهور، «متاسفانه حقیقت دارد».

حق‌شناس خبری را تایید می‌کرد که پیشتر مصطفی فقیهی، صاحب امتیاز سایت انتخاب، در پیامی توییتری منتشر کرده بود.

فقیهی نوشته بود:‌ «قبل‌تر گفته بودم، روحانی قصد مهاجرت به جماران دارد؛ اما او اینک درحال ساخت چهار هزار متر بنا بدون اخذ جواز از شهرداری و در زمینی دارای کاربری باغ است ، آن‌هم بدون رعایت ضوابط و مقرارت و ۱۰۰٪ سطح اشغال!»  

او در توییت خود همچنین تصویر طوماری را ضمیمه کرده بود که اهالی محله جماران در اعتراض به این سخت و ساز امضا کرده بودند.

مصطفی فقیهی ساعاتی بعد در توییتی دیگر نوشت: «خبر خوب: ۲۴ ساعت پس از توییتم در مورد ساخت و ساز غیرقانونی آقای حسن روحانی، طبقه سوم ملک ایشان در جماران تخریب شد. اگرچه هنوز ۱۰۰ درصد سطح اشغال جای سوال جدیست!»

حال عضو شورای شهر تهران این خبر را تایید کرده و تاکید کرده است که «وجود برخی تخلفات محرز است».

در مقابل ساعتی پیش حمید موسوی، شهردار منطقه یک تهران، در مصاحبه با همشهری گفته است که این ملک متعلق به «نهاد ریاست‌ جمهوری» است و ملک شخصی حسن روحانی نیست.

این مقام شهرداری تهران همچنین گفته که ساخت این بنا از شش سال پیش شروع شده و تنها بخش غیرقانونی این سازه، یک‌ نیم‌طبقه بوده که آن هم روز گذشته تخریب شده است: «در حین اجرای کار، مأموران شهرداری متوجه ساخت یک نیم‌طبقه برخلاف ضوابط مصوب شدند که عصر روز گذشته، مأموران اجرائیات نسبت به تخریب آن اقدام کردند.»

او همچنین سازنده بنا را «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» اعلام کرده است.

از روز گذشته اخباری در فضای مجازی مبنی بر تخریب ملک حسن روحانی رئیس جمهور در جماران منتشر شده بود که اکنون با اعلام رسمی شهردار منطقه یک این اخبار به تائید رسیده است.

هنوز هیچ مقامی از طرف روحانی یا دفتر ریاست جمهوری به این خبر واکنش نشان نداده است.

موضوع زمین‌خواری و ساخت‌وساز بی‌رویه و خلاف در شهر تهران به‌ویژه در زمین‌های لواسان بیش از یک سال است که در رسانه‌های ایران مورد توجه است.

پیشتر دادگاه حکم تخریبی هم برای بخشی از ویلای دختر محمدرضا نعمت‌زاده، از وزرای حسن روحانی در دولت اول او، در لواسان صادر کرده است،‌ هرچند بیش از یک سال طول کشید تا این حکم به طور کامل اجرا شود.

بیشتر از