کیتلین جنر: «از آنچه هستم خوشحالم»

این برنده مدال طلای المپیک پنج سال پیش تغییر جنسیت داد

کیتلین جنر ستاره برنامه «همراه با کارداشیان‌ها» -Michael Tran / AFP

کیتلین جنر در مورد آنچه طی پنج سال بعد از تغییر جنسیتش آموخته، سخن گفته است.

این برنده مدال طلای المپیک در گفت‌وگو با مجله پیپل، از اولین احساس خود بعد از دیدن گواهینامه رانندگی جدیدش در سن ۶۵ سالگی، گفت،« لحظه خیلی احساسی‌ای بود. من بودم، کیتلین ماری جنر.»

طبق گفته‌های کیتلین ۷۰ ساله، آن لحظه همچنین به این معنا بود که شخصیت قبلی‌اش هر کاری را که توانسته بود، انجام داده بود و حالا وقت آن است تا بر خواسته‌های «کیتلین» متمرکز باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جنر گفت: «اما خوب، ازخودم می‌پرسم آیا حق «بروس» (نام قبلی کیتلین جنر) این است که به این شکل کنار گذاشته شود؟ او کارهای خوب بسیاری انجام داد. در حالی که من این طرف و آن طرف بودم، او ۱۰ فرزند را بزرگ کرد. بروس هرکاری که می‌توانست انجام داد. حالا کیتلین چه کار می‌کند؟»

جنر با تأیید این نکته که حالا وقت آن رسیده که طوری زندگی کند که دلش می‌خواهد، گفت: «می‌خواهم روی موضوع دفاع از حقوق افراد تراجنسیتی تمرکز کنم.»

او به رسانه‌ها گفت:« فکر کردم چه موقعیت خوبی است که تفکر جهان را تغییر دهم، چراکه ۵۱ درصد افراد تراجنسیتی می‌کوشند که خودکشی کنند. آمار نشان می‌دهد که ما هر هفته یک زن رنگین‌پوست تراجنسیتی را از دست می‌دهیم.»

در عین حال، به عقیده جنر فعالیت سیاسی‌اش به عنوان یک جمهوری‌خواه، ارتباطش با سایر اعضای جامعه «ال جی بی تی کیو» (جامعه دگرباشان جنسی) را دشوار کرده است.

او پس از آن که در سال ۲۰۱۵ به الن دی جنرس گفت که یک «تراجنسیتی» است و باور دارد که ازدواج باید بین زن‌ها و مردها انجام شود، با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد.

او در سال ۲۰۱۷ گفته‌های خودش را تصحیح کرد و گفت که صد درصد حامی ازدواج همجنس‌گرایان است.

با توجه به گفته‌های این ستاره برنامه «همراه با کارداشیان‌ها»، او دوباره باورهایش را تغییر داده است و از لحاظ اقتصادی، طرفدارحزب محافظه کار و از منظر اجتماعی، ترقی‌خواه است.»

جنرهچنین گفت:«باور دارم که فارغ از این که چه کسی درکاخ سفید باشد، ما خواستار برابری برای همه هستیم.»

با تأیید این نکته که مسیر تغییر جنسیتش با سایر افراد تراجنستی فرق دارد، گفت:« من خوشحالم»

«این سفر من است. بله، راه من متفاوت از سایر افراد است، این را می‌دانم. اما آخرش این است که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوم، از آنچه هستم، خوشحالم.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی