تمجید از «معین» و «شجریان» سبب برکناری مدیر حوزه هنری خوزستان شد

شهاب‌الدین طباطبایی گفته بود که شجریان «محبوب مردم» و معین «خواننده‌ای فوق‌العاده» است

شهاب‌الدین طباطبایی، مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در استان خوزستان به دلیل تمجید از معین در یک لایو اینستاگرامی از سمت خود برکنار شد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران دلیل برکناری او را این‌گونه توضیح داده است: « طباطبایی، چند روز گذشته  در پخش زنده فضای مجازی اینستاگرام در زمان ریاست بر حوزه هنری خوزستان درباره یکی از خوانندگان خارج‌نشین اظهارنظری کرده بود که واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت و همین موضوع منجر به برکناری وی شد.»

آقای طباطبایی در این لایو اینستاگرامی گفته بود که « معین را خواننده‌ای خوب که به مخاطب، موسیقی و شعر احترام می‌گذارد می‌دانم. اگر جای حسن روحانی بودم او را به ایران دعوت می‌کردم».

او در سخنانش محمدرضا شجریان را نیز به‌عنوان «خواننده محبوب مردم ایران» ستوده بود. آقای شجریان پس از اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۸، مورد غضب مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نصرالله معین نجف‌آبادی یا همان «معین» از خواننده‌های مشهور ایرانی ساکن لس‌آنجلس است. او حدود چهار دهه است که در خارج از کشور فعالیت هنری خود را انجام می‌دهد.

در هفته‌های گذشته بحث‌های متناقضی در فضای مجازی مبنی بر احتمال بازگشت او به ایران مطرح شده بود. این خواننده واکنشی به این گمانه‌زنی‌ها نشان نداده است.

گفته شده است که یک‌بار نیز در دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و با موافقت رئیس‌جمهور وقت، قصد بازگشت به ایران داشته که در لحظات آخر و با دریافت تماسی تهدیدآمیز از تهران از قصد خود منصرف می‌شود.

«حبیب محبیان» آخرین خواننده تبعیدی ایران بود که در سال ۱۳۸۸ و با دریافت امان‌نامه از مقام‌های جمهوری اسلامی به ایران بازگشت. او تا زمان مرگش در سال ۱۳۹۵ مجوزی برای برگزاری کنسرت یا انتشار آلبوم دریافت نکرد.

بیشتر از