کشتار فیل‌ها در نامیبیا برای حفاظت از کشاورزان و محصولاتشان

با افزایش جمعیت فیل‌ها در سال ۲۰۰۸ ممنوعیت کشتار آنها لغو شد

جمعیت فیل‌ها طی سال‌های گذشته در نامیبیا رو به افزایش بوده است-Amaury HAUCHARD / AFP

به دنبال حرکت فیل‌ها به سمت مناطق زراعی و آسیب زدن به محصولات کشاورزی، طی فصل برداشت، ۱۰ فیل توسط مقامات حیات وحش درنامیبیا، به ضرب گلوله کشته شدند.

سخنگوی وزارت محیط زیست، جنگلداری وگردشگری گفت: این فیل‌ها به دلیل خطرناک بودن و تهدید زندگی انسان، کشته شدند.

رومئو مویوندا افزود که این تصمیم برای محافظت از کشاورزان و محصولات زراعی آنها ضروری بود. گوشت این حیوانات کشته شده به افرادی که محصولشان از بین رفته بود، داده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی گفت: «معمولاً در این فصل مردم از فیل‌ها وحشت می‌کنند. ما هم چاره‌ای نداریم جز اینکه سریع وارد عمل شویم.»

آقای مویوندا گفت: «کشتن فیل‌هایی که باعث ایجاد مشکل برای کشاورزان ومحصولات زراعی آنها می‌شوند، آخرین راه حل است، زمانی که چاره دیگری نداشته باشیم. روش‌های دیگری که قبل از دادن مجوز کشتار باید صورت گیرد، اعمال راه‌های پیشگیری از باروری گله وهمچنین جابه جایی آنهاست.»

وزیران در آفریقای جنوبی پیش ازاین مساله مدیریت جمعیت فیل‌ها را «عملی شرورانه و سخت» خوانده بودند و همین موضوع مسیر گروه‌های مدافع حقوق حیوانات و مدیران حیات وحش را سالها از یکدیگر جدا کرده است.

این کشور در سال ۱۹۹۵ ممنوعیت کشتار را صادر کرد، اما با بیشتر شدن جمعیت از ۸ هزار به نزدیک ۲۰ هزار فیل در طی یک دهه، در سال ۲۰۰۸ دوباره قانون کشتار را تصویب کرد.

ناميبيا يکي از ساير کشورهاي آفريقايي است که سعي مي کند با مديريت خطراتي که به واسطه حضور این حیوانات، ساکنین منطقه و قلمرو زندگی آنها را تهدید می‌کند، حمايت از گونه‌ها را حفظ کند.

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان