اینستاگرام جولیا رابرتز در دست دکتر فاوچی

مدیر موسسه بیماری‌های عفونی آمریکا از این حساب برای اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا استفاده می‌کند

جولیا رابرتز در جشنواره فیلم تورنتو Emma McIntyre / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

دکتر آنتونی فاوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، قرار است همراه سایر کارشناسان در کارزاری بین‌المللی برای افزایش آگاهی درباره کووید۱۹ مشارکت کند و برای این کار کنترل حساب اینستاگرام جولیا رابرتز را به دست خواهد گرفت.

این بازیگر امریکایی در جمع چندی دیگر از افراد مشهوری است که حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را در اختیار کارشناسان برجسته برای مبارزه با ویروس کرونا قرار خواهند داد تا طی کارزار «میکروفن را پاس بده» (#PassTheMic) درباره این بیماری عالم‌گیر اطلاع‌رسانی کنند.

دکتر فاوچی که از زمان شروع این بیماری عالم‌گیر در ایالات متحده به عنوان مشاور کاخ سفید در بیماری‌های مسری فعال بوده، روز پنج‌شنبه طرح اطلاع‌رسانی در حساب اینستاگرام خانم رابرتز را کلید خواهد زد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کارزار که قرار است سه هفته به طول بینجامد کارشناسان پزشکی و کارمندان خط مقدم مقابله با این ویروس را در برابر میلیون‌ها نفر قرار می‌دهد و به جهانیان طرح‌هایی برای مقابله و شکست این بیماری‌ عالم‌گیر ارائه خواهد داد.

این طرح در پی درخواست دست‌اندرکار آن - کارزار «جهان واحد» - از همه مردم دنیا اتفاق خواهد افتاد. او از همه می‌خواهد برای مقابله با کووید۱۹ با هم متحد شوند. موسسه جهان واحد برای مقابله با فقر شدید و جلوگیری از بیماری‌های مسری در سراسر جهان فعالیت می‌کند.

میلی بابی، بازیگر سریال «چیزهای عجیب» (Stranger Things) روز چهارشنبه در مراسمی خبر راه‌اندازی این کارزار را اعلام کرد.

بقیه شرکت‌کنندگان در این چالش ستارگانی چون پنه‌لوپه کروز، سارا جسیکا پارکر، جیمز مک‌اوی و هیو جکمن هستند.

تام هنکس و ریتا ویلسون که خود به کووید۱۹ مبتلا شده و بهبود یافتند نیز قرار است در این کارزار شرکت کنند.

بعد از مشارکت دکتر فاوچی در کارزار «میکروفن را پاس بده»، کارشناسان دیگری هم در شبکه‌های اجتماعی بقیه ستارگان و افراد مشهور حاضر خواهند شد، کارشناسانی نظیر دیوید اندرسون (پرستار، دبیر کیفیت بیمارستان نایتینگل در منچستر)، آیا چبی (نماینده جوانان، اتحادیه آفریقا) و جن کیتس (از موسسه سیاست‌گذاری بهداشت جهانی و ایدز).

گایل اسمیت، رئیس و مدیر اجرایی کارزار جهان واحد گفت: «برای شکست دادن این ویروس نیاز داریم توصیه‌های کارشناسان را بشنویم و عمل کنیم و از دانش، آمار و واقعیات موجود پیروی کنیم.»

آقای اسمیت افزود: «گروه الهام‌بخشی از افراد ماهر و متخصص سراسر جهان از نیازهای ما برای مقابله جهانی علیه این بیماری عالم‌گیر خواهند گفت و اطلاع‌رسانی خواهند کرد چرا که تا وقتی همه ما ایمن نشویم، هیچ یک از ما ایمن نخواهد بود.»

© The Independent

بیشتر از جهان