کرونا در بریتانیا؛ کاهش شدید آمار مبتلایان

در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در لندن ثبت نشده است

روز دوشنبه، پایتخت بریتانیا هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کووید۱۹ را ثبت نکرد- Tolga AKMEN / AFP

داده‌های اطلاعاتی سازمان بهداشت عمومی انگلیس حاکی است که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در لندن ثبت نشده است. 

روز دوشنبه، پایتخت بریتانیا هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کووید۱۹ را ثبت نکرد. شمار موارد ابتلای جدید در روز قبل از آن ۱۹ مورد بود. پیشتر و به دنبال بروز اولین مورد ابتلا در ماه فوریه، لندن یکی از پرخطرترین مناطق بریتانیا بود که آسیب شدیدی از انتشار ویروس کرونا به آن رسیده بود. 

این خبر خوبی است، ولی آمار جدید را باید محتاطانه بررسی کرد، چرا که ممکن است ناشی از اشکال سیستم اطلاع‌رسانی درباره کووید۱۹ باشد که یک بار دیگر در ۱۶ مه نیز رخ داده بود. 

سازمان خدمات بهداشت همگانی انگلیس تایید کرد که این سیستم «برای ساعاتی در شنبه ۱۶ مه، درست کار نکرده است.» 

اما کاهش نرخ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لندن، امیدها برای کاهش مقررات قرنطینه در آینده را افزایش داده است. 

تحقیقات سازمان بهداشت عمومی انگلیس و دانشگاه کمبریج در نیمه ماه مه حاکی است که نرخ سرایت بیماری به کمتر از ۲۴ مورد در شبانه‌روز رسیده است که کمترین نرخ در بریتانیا به شمار می‌رود. 

در دوران اوج شیوع کووید۱۹ در ماه مارس، بیش از ۲۰۰ هزار مورد ابتلا در یک روز به ثبت رسیده بود. اما داده‌های اخیر نشان می‌دهد که هر سه روز و نیم، موارد ابتلا در لندن نصف شده است. 

شمال شرق انگلیس اکنون منطقه‌ای است که بالاترین شمار موارد ابتلای روزانه را به ثبت می‌رساند، و هر روز چهار هزار مورد جدید ابتلا را گزارش می‌کند. 

بیشتر از جهان