اوبر استفاده از ماسک برای رانندگان را اجباری کرد

مسافران فقط باید روی صندلی عقب بنشینند و پنجره را برای تهویه هوا باز بگذارند

اگر راننده‌ای بدون ماسک صورت در محل حاضر شود،‌ مسافران می توانند سفر خود را بدون هیچ هزینه‌ای لغو کنند- Getty Images via AFP

شرکت تاکسی های اینترنتی اوبر، اعلام کرده که تمامی رانندگانش به زودی ملزم به پوشیدن ماسک صورت خواهند بود. این شرکت همچنین گفته همزمان با افزایش سفرها در پی کاهش تدابیر قرنطینه، با استفاده از یک فناوری جدید بر اعمال مقررات پوشیدن ماسک نظارت می کند. 

شرکت اوبر در پستی اینترنتی نوشته: «فناوری جدید اوبر از راننده می خواهد تا با گرفتن سلفی از خود نشان دهد که ماسک بر صورت دارد. ما پس از اطمینان از این موضوع، از طریق پیامی در اپلیکیشن، مسافران را مطلع می کنیم.»‌

برخلاف اپلیکیشن فعلی اوبر( Real-Time ID Check)، نرم افزار شناسایی چهره این شرکت، که به گفته اوبر «مسافران را از خطر رانندگان تایید نشده محفوظ نگاه می دارد و نیز با حفاظت از حساب های رانندگان از کلاهبرداری جلوگیری می کند»، فناوری جدید به جای صورت رانندگان و دیگر اطلاعات بیومتریک، تنها ماسک را شناسایی می کند. 

مقررات جدید اوبر که از تاریخ ۱۸ ماه مه به اجرا گذاشته می شود، رانندگان این شرکت را در آمریکا، کانادا، هند و اکثر نقاط اروپا و آمریکای لاتین در بر می گیرد. رانندگانی که ماسک صورت نداشته باشند قادر به برقراری ارتباط با پلتفرم اوبر نخواهند بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت اوبر همچنین گفته: «مسافران قبل از سوار شدن می بایست تایید کنند که اقدامات احتیاطی لازم، از جمله پوشاندن صورت و شستن دست ها یا استفاده از ژل دست را انجام داده اند. مسافران همچنین باید موافقت کنند که فقط روی صندلی عقب می نشینند و همزمان در طول سفر پنجره های خودرو را برای تهویه هوا باز نگه می دارند. ما همچنین تعداد مسافران اوبر- اکس را از چهار نفر به سه نفر کاهش می دهیم.» 

اگر راننده ای بدون ماسک صورت در محل حاضر شود،‌ مسافران می توانند سفر خود را بدون هیچ هزینه ای لغو کنند. رانندگان پس از چند بار نقض این سیاست دسترسی خود را به اوبر از دست خواهند داد. 

به گفته دارا خسروشاهی مدیر عامل اوبر، این شرکت مبلغ ۵۰ میلیون دلار پول صرف خرید ماسک های صورت، دستمال های مرطوب و اسپری های ضد عفونی کننده، ژل های دست و دستکش برای رانندگان خود کرده است. 

ساشین کنسال، مدیر ارشد محصولات اوبر، در جواب به این سئوال که آیا اوبر به رانندگان برای خرید محصولات پاک کننده کمک مالی خواهد کرد، پاسخ صریحی نداده اما گفته سیاست شرکت «مرتب در حال تحول» است. 

آقای کنسال گفته رانندگان می توانند پرده های پلاستیکی جدا کننده را خریداری و در خودروی خود نصب کنند. 

به گفته شرکت اوبر، سرویس تاکسی اینترنتی اوبر که اکنون در ۹۰۰ شهر جهان فعال است،‌ پس از کاهش چشمگیر سفرها در ماه آوریل گذشته به علت اپیدمی عالمگیر، سفرها دوباره در ماه جاری به تدریج افزایش یافته است.  

در بریتانیا، شرکت اوبر هزاران سفر و غذای رایگان را برای پرسنل نظام درمانی این کشور در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا تامین می کند. 

همزمان، کارکنان ان اچ اس در لندن می توانند از سرویس دوچرخه «جامپ» شرکت اوبر به طور رایگان استفاده کنند. این سرویس در مناطق کمدن، ایزلینگتون، کنزینگتون، چلسی و هکنی راه اندازی شده است. 

یک شرکت مسافربری اشتراکی چین به نام « دیدی»، مخارج نصب پرده های پلاستیکی در خوردوها را در شهر پکن تامین کرده تا از این طریق مسافران و رانندگان در مقابل ویروس کرونا حفاظت شوند.  

همزمان، «لیفت» شرکت تاکسی اینترنتی رقیب که در آمریکا فعالیت می کند و در بریتانیا حضوری ندارد، روز ۷ ماه مه اعلام کرد که رانندگان و مسافران ملزم به پوشیدن ماسک صورت هستند. 

© The Independent

بیشتر از جهان