تسلا فعالیت‌ در نوادا را از سر می‌گیرد

تولید باتری‌های تسلا، دستگاه‌های ذخیره انرژی و قطعات خودرو تسلا ادامه خواهد یافت

تسلا از اواسط ماه مارس به دنبال شیوع کرونا و قوانین قرنطینه فعالیت‌های خود در آمریکا را متوقف کرده بود-Images via AFP

چند روز بعد از آن که به کارگران گفته شد خودروسازی تسلا به صورت جزئی باز خواهد شد، مشخص شد که تسلا تمام کارهای خود در ابرکارخانه ایالت نوادا را از سر خواهد گرفت.

روز دوشنبه به کارگران گفته شد که کارخانه ایالت نوادا که در نزدیکی شهر رنو واقع است، به زودی به تولید باتری‌های تسلا، دستگاه‌های ذخیره انرژی و قطعات خودرو تسلا مدل ۳ ادامه خواهد داد.

بعد از آن که ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی شرکت، در توییتر گفت که فعالیت‌های کارخانه ایالت کالیفرنیا به زودی به روال معمول بازخواهد گشت، ایمیل درون‌سازمانی تسلا که به مجله «ورج» هم فرستاده شده است، بعدازظهر دوشنبه به تمام کارمندان ارسال شد.

اما به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، در نامه‌ای که هفته گذشته به کارمندان شرکت فرستاده شد، تسلا به کارگران کارخانه‌های ایالات نوادا و نیویورک گفت که شروع مجدد فعالیت‌ها «به صورت محدود و بعد از تایید ایالات مذکور» صورت خواهد پذیرفت.

والری ورکمن، رئیس نیروی انسانی تسلا در امریکای شمالی، روز دوشنبه گفت: «ما خیلی خوشحالیم که سر کار برمی‌گردیم و برنامه‌هایی دقیق را اجرا کرده‌ایم تا با بازگشت به کار از ایمنی و سلامت شما مطمئن شویم.»

گرچه بعضی از کسب‌وکارها در ایالت نوادا در هفته جاری شروع به بازگشایی خواهند کرد، اما معلوم نبود که کارخانه تسلا هم در جمع تجاراتی باشد که اجازه بازگشایی در مرحله اول داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تسلا فعالیت کارخانه‌های خود را در سراسر ایالات متحده در اواسط ماه مارس متوقف کرد، چرا که مقامات ملی و محلی دستوراتِ در خانه ماندن صادر کردند.

بعد از آن که مقامات شهرستان آلامیدا هشدار دادند که کارخانه او در شهر فرمانت این ایالت اجازه بازگشایی نخواهد داشت، آقای ماسک هفته گذشته تهدید کرد که کارخانه خودروسازی تسلا را از ایالت کالیفرنیا به نوادا منتقل خواهد کرد.

آقای ماسک در توییتر نوشت: «این آخرین پیام است. تسلا مقر و برنامه‌های آینده خود را بلافاصله به تگزاس یا نوادا منتقل خواهد کرد. و حتی این که اصلا کارخانه خودروسازی فرمانت را نگه داریم یا خیر، به نحوه رفتار مسئولان این ایالت با تسلا در آینده بستگی دارد. تسلا آخرین خودروسازی است که در ایالت کالیفرنیا مستقر است.»

آقای ماسک روز دوشنبه اعلام کرد که کارخانه کالیفرنیا علی‌رغم ادامه دستور تعطیل ماندن در شهرستان آلامیدا، کار خود را از سر خواهد گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، نیز گفت که کار مدیر اجرایی تسلا درست است که می‌خواهد فعالیت‌هایش را در ایالت کالیفرنیا از سر بگیرد. او روز سه‌شنبه در توییتر نوشت: «کالیفرنیا باید به تسلا و ایلان ماسک اجازه دهد همین اکنون کارخانه خود را باز کنند. این کار می‌تواند به طریقی سریع و ایمن انجام شود!»

به کارگران ایالت نوادا گفته شده است که تسلا با آنها تماس خواهد گرفت تا جزئیات و نحوه بازگشت به کار را برای‌شان تشریح کند.

خانم ورکمن بعضی از سیاست‌های جاری برای این بازگشایی و تمهیداتی دیگر را در ایمیل خود که در هفته جاری فرستاده شد، توضیح داد.

© The Independent

بیشتر از جهان