پس از هک شدن «زوم» ، ۶۰ جوان در معرض فیلم کودک‌آزاری قرار گرفتند

حفره‌های امنیتی «زوم» بارها مورد انتقاد قرار گرفته است

زوم می‌گوید اقدامات امنیتی جدیدی را برای جلوگیری از «هکرها» در تماس‌های ویدیویی با زوم (zoombombing) به‌کار گرفته است-Olivier DOULIERY / AFP

پلیس اعلام کرد که حدود ۶۰ جوان پس ازهک شدن کلاس تناسب اندام آنلاین که از طریق نرم‌افزار «زوم» (نرم‌افزاری که کاربران از طریق آن به گفت‌وگوی تصویری و همایش‌های آنلاین می‌پردازند) انجام می شد، در معرض تماشای فیلم سوء‌استفاده جنسی از کودک قرار گرفته‌اند.

این جلسه صبح ازطریق کنفرانس ویدیویی  توسط یک باشگاه ورزشی در شهر پلیموت بریتانیا برگزار شد و در جریان آن، یک فرد غیرمجاز موفق شد به آن دست یابد.

سپس در این تازه‌ترین حادثه  موسوم به «زوم بامبینگ» «zoombombing» (ارسالغیرمجاز یا «بمباران» ابزارهای شرکت‌کنندگان در جلسه «زوم» با پیام‌ها یا تصاویر موهن) ویدیوی سوءاستفاده جنسی برای مخاطبان گروه تماس تصویری پخش شد.

پلیس دوون و کورنوال براین باوراست که مقصر پس از به اشتراک گذاشته شدن جزئیات گروه برای ورود به شبکه در فضای آزاد اینترنتی زوم، آن جلسه را هک کرده است.

مأموران اکنون با تیم مراقبت‌های اجتماعی شورای شهر همکاری می‌کنند تا افراد متاثر از این حادثه را شناسایی کنند. 

بازرس کارآگاه لسلی بوللی از واحد حفاظت عمومی شهر پلیموت، گفت: «ما در حال انجام تحقیقات برای شناسایی این مظنون هستیم که با این جرم باعث نگرانی همه افراد شده است.»

«ما در حال کار با «حفاظت مشترک از کودکان  پلیموت» هستیم و از شما می‌خواهیم که اگر تحت تأثیر این واقعه هستید، به ما رجوع کنید و در مورد خودتان اطلاع دهید، تا بتوانیم مشاوره و پشتیبانی لازم را ارائه دهیم.»

«زوم» یک شرکت همایش ویدیویی مستقردرایالات متحده است و از زمانی که با شیوع کرونا و قرنطینه، میلیون‌ها کاربر، برای کارو تفریح به این شبکه روی آورده‌اند، درمعرض «هک»های گسترده قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش‌هایی ازاین نمایش‌های مختل کننده درهمایش‌ها با محتوای توهین‌آمیز، از جمله تصاویر نژادپرستانه وهمجنسگراهراسی منتشر شده است.

پلیس دوون و کورنوال مشاوره‌ای درباره همایش‌های ویدیویی آنلاین صادر کرده است و از کاربران خواسته است که نرم‌افزارها و برنامک‌ها را فقط از منابع معتبر، مانند  فروشگاه خرید نرم‌افزار «اپ استور» (اپل) و «گوگل پلی» دریافت کنند و مطمئن شوند که رمزکاربری‌شان منحصر به فرد و پیچیده است.

گراهام میس، مأمور امنیت درفضای مجازی، گفت: «برقراری ارتباط با دوستان و خانواده ما در این دوره قرنطینه بسیارمهم است. اما لطفاً هنگام تنظیم جلسات همایش ویدیویی اطمینان حاصل کنید که از دستورالعمل‌های خصوصی نگه داشتن جلسه همایش خود پیروی می‌کنید.»

«پیش و بیش ازهر چیز بدانید که چه تنظیمات امنیتی را برای نرم‌افزار خود اجرا کرده‌اید و در دسترس گذاشته‌اید. خود و دیگران را در معرض آسیب‌پذیری قرارندهید. نرم‌افزار خود را قفل کنید و مجرمان را از آن دور نگه دارید.»

هفته گذشته ، یک رویداد آزمایش شراب آنلاین که از طریق زوم پخش شده بود، نیز هک شد و به همین ترتیب، در معرض فیلم‌های مستهجن کودک‌آزاری قرار گرفت.

در همایش «از دانه تا انگور» (Grain To Grape)، یک بازرگان شراب مستقر در منچستر، شنبه شب میزبان همایش بود، و ۲۵ دقیقه بعد از شروع همایش، هنگامی که حدوداً ۷۰ نفر وارد آن جلسه شده بودند، جلسه هک شد.

مالک تام سینزبی آن اقدام را «بزدلانه و بدکارانه» توصیف کرد.

وی به خبرنامه منچستر ایونینگ نیوز گفت: «این آشکارا ناپسندترین و آزاردهنده‌ترین چیزی است که می‌توان دید. به همین هم دلیل انتخاب شده بود. این بدترین چیزی است که می‌توان در معرض تماشای افراد عادی قرار داد»

زوم اظهار داشت که اقدامات امنیتی جدیدی را برای جلوگیری از «هکرها» در تماس‌های ویدیویی با زوم (zoombombing) به‌کار گرفته است.

به‌روزرسانی برنامک برای کاربران آزاد این شبکه، در تاریخ ۹ ماه می اجرا می‌شود، و سطح جدید رمزگذاری نیز از۳۰ می ارائه خواهد شد. زوم تاکسد کرد که «محافظت بیشتری برای اطلاعات مربوط به دیدارها و همچنین مقاومت در برابردستکاری» ایجاد می‌کند.

این شرکت برای رویارویی با این «بزرگترین معضل در راه اعتماد، امنیت و حفظ حریم خصوصی» نرم‌افزارش از آوریل به این سو،  کوشیده است تا امنیت آن نرم‌افزار را هر چه بیشتر تقویت کند. 

© The Independent

بیشتر از جهان