دیلی‌میل: تلاش هکرهای ایران برای سرقت اطلاعات واکسن کرونا از بریتانیا

حمله‌های سایبری به موازات افزایش تلاش‌ها برای تولید واکسن گسترش یافته است

هدف این حمله‌ها، سرقت اطلاعات در مورد نحوه واکنش بریتانیا به کووید-۱۹بوده و البته هنوز موفق نبوده است-NICOLAS ASFOURI / AFP

همزمان با افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای تولید واکسن کووید-۱۹، عملیات هکرها برای دستیابی به اطلاعات مربوط به این واکسن نیز گسترده‌تر شده است. اکنون دیلی‌میل به نقل از منابع خود مدعی شده که هکرهایی از ایران و روسیه، موسسه‌های بریتانیایی فعال در عرصه تولید واکسن کووید-۱۹ را هدف حمله‌های سایبری قرار داده‌اند.

به گزارش دیلی‌میل، هکر‌ها دانشگاه‌های بریتانیا که روی واکسن و کیت‌های تشخیص کرونا کار می‌کنند و همچنین پزشکان و دانشمندانی که روی موضوع در حال مطالعه هستند را هدف گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا می‌گوید روی مقابله با این حمله‌های سایبری متمرکز است. حمله‌هایی که با دسترسی به ایمیل‌ها و سرورهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی، می‌کوشند روند تلاش‌های بریتانیا برای مقابله با ویروس را تحت تاثیر قرار دهند.

به گفته دیلی‌میل هدف این حمله‌ها، سرقت اطلاعات در مورد نحوه واکنش بریتانیا به کووید-۱۹بوده و البته هنوز موفق نبوده است.

مرکز ملی امنیت و ضد اطلاعات آمریکا نیز هفته گذشته در مورد حمله‌های سایبری برای سرقت اطلاعات از مراکز عملی هشدار داده بود. به گفته این مرکز احتمال مداخله آٓژانس‌های اطلاعاتی-شامل سرویس‌های اطلاعاتی حزب کمونیست چین- برای دستیابی به اطلاعات مربوط به مقابله با شیوع کووید-۱۹ وجود دارد.

مقامات تهران درباره این اتهام‌ها اظهار نظری نکرده‌اند.

بیشتر از