تصویر پل طلایی ویتنام جایزه عکاسی بهترین اثر معماری را برد

تصویر این پل از میان ۱۰ هزار عکس در مسابقه «بهترین عکس معماری ۲۰۲۰» انتخاب شده است

تصویری از پل طلایی در ویتنام.
Linh PHAM / AFP

تصویر یک پل طلایی که در میان دو دست غول پیکر سیمانی گرفته شده، جایزه اول مسابقه عکاسی معماری را ربوده است. تصویر این اثر معماری مهم در ویتنام، از میان ۱۰ هزار عکس که در مسابقه «بهترین عکس معماری ۲۰۲۰» شرکت کرده بودند، انتخاب شده است.

این عکس پل طلایی ۱۵۰ متری ویتنام را نشان می‌دهد که در ارتفاعات «بانا» در نزدیکی «دا ننک» توسط شرکت مهندسی و معماری «تا» واقع در هوشی مین سیتی بنا شده است. 

تصویر پل طلایی که توسط «ترن توان ویت» برداشته شده، بیشترین رای را از طرف کاربران اپلیکیشن رایگان عکاسی «آگورا» ربوده است.

اُکتاوی رویوُ، مدیر و یکی از بنیانگذاران آگورا گفت: «معماری ۲۰۲۰ نمایشی از زیبایی است که از ترکیب نور و حجم بوجود می‌آید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«تضاد میان هرج و مرج و نظم، طبیعت و مصنوع، ماده و خلاء...  ریزگرد و فوتون که از  حجم ساخته ها بر می‌خیزند و توسط بزرگ ترین عکاسان جهان به تصویر کشیده می‌شوند.»

عکاس این تصویر گفت: «پل طلایی حدود ۱۴۰۰ متر از سطح دریا ساخته شده است. این پل از هشت قسمت مختلف تشکیل شده (طولانی ترین آن هشت متر طول دارد) که در مجموع طول پل را بالغ بر ۱۴۸.۶ متر می‌کند. یکی از خصوصیات این اثر فوق العاده این است که کل آن در میان دو دست غول پیکر قرار گرفته که نماد خدای کوهستان است.»

در میان فینالیست‌های این مسابقه که روز ۱۰ مارس آغاز شد، عکس‌های یک معبد بزرگ بودا، بوروبودور در جاوه اندونزی، و پل معلق کلیفتون در نزدیکی شهر بریستول بریتانیاست.

گزارش بیشتر از اس دبلیو ان اس

© The Independent

بیشتر از زندگی