روستایی در ایتالیا به مبتلایان اوتیسم و اختلال بیش‌فعالی اجازه می‌دهد به سواحل بروند 

نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

کسانی که به اوتیسم یا اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی دچارند می‌توانند به برخی ساحل‌ها در پولیا در بروند ( عکس آرشیویست) Andreas SOLARO / AFP

یک روستای ایتالیایی به مبتلایان به اوتیسم و اختلال «کم‌توجهی-بیش‌فعالی» اجازه داده است که در دوران تعطیلی به دلیل ویروس کرونا، به ساحل بروند، 

هدف از این اقدام در روستای سالوه در جنوب ایتالیا، کمک به کسانی است که به طور ویژه با در خانه ماندن مشکل دارند. 

شهرداری سالوه گفت:‌ «اجبار به ماندن در خانه و بیرون رفتن برای موارد مطلقا ضروری برای همه دشوار است، اما بویژه برای افرادی که شرایط خاصی دارند دشوارتر است.»

«برای این افراد، ماندن در خانه برای مدت طولانی خطر وحشت‌زده شدن را دارد و ممکن است موجب افزایش رفتارهای آسیب به خود شود.» 

کسانی که به اوتیسم یا اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی دچارند می‌توانند به برخی ساحل‌ها در پولیا در بروند که در دوران تعطیلی سراسری به علت شیوع کووید۱۹، به روی عموم بسته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسئولان ایتالیایی به مردم این کشور گفته‌اند که برای جلوگیری از انتشار ویروس در خانه بمانند، مگر برای موارد ضروری مانند خرید مواد خوراکی. 

طبق قوانین ملی، افراد دارای معلولیت ذهنی یا اوتیسم می‌توانند به دلایل مرتبط با سلامت از خانه بیرون بروند اما باید در حوالی خانه خود باشند. 

با این حال، سالوه تصمیم گرفت به این گونه افراد اجازه دهد که از منطقه خود خارج شوند و به این ترتیب می‌توانند، مادامی که همراه عضو خانواده یا یک فرد همراه باشند به ساحل دریا بروند. 

به گفته یک روزنامه ایتالیایی شهردار سالوه که پسر خودش به اوتیسم مبتلا است گفت برای خانواده‌هایی که اعضای مبتلا اوتیسم دارند و در قرنطینه هستند «زندگی تغییر ناگهانی کرده است».  

فرانچسکو ویلانوا به آنسا گفت:‌ «حالا دست‌کم پسرم می‌تواند در جایی که دوست دارد بازی کند، در میان شن و دریا.»

ایتالیا بیش از یک ماه است که در مقابله با همه‌گیری بیماری، قوانین تعطیلی و قرنطینه را حاکم ساخته و کلیه گردهمایی‌های عمومی ممنوع شده و مقررات منع عبور و مرور بر کشور حکمفرما شده است. 

نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 

آمار رسمی ایتالیا شمار مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا تا روز جمعه را ۲۵ هزار نفر اعلام کرده است. 

بیشتر از جهان