گشت‌وگذار یک کانگورو در خیابان‌های خالی شهر آدلاید

اداره پلیس به شوخی نوشت:«افسران حفاظت امنیت، مظنونی را رد گرفته‌اند که ژاکت پشمی خاکستری به تن داشت»

در طول قرنطینه اجباری سراسری استرالیا به خاطر بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا، کانگورویی در حال خیز و جهش در خیابان‌های خالی شهری در آن کشور دیده شد.

پلیس ویدیوی گشت‌وگذار این حیوان را به اشتراک گذاشت که کنار یک پیاده‌رو خالی در شهر آدلاید حرکت می‌کند و تا مرکز شهر، تنها به یک خودرو برمی‌خورد.

در این ویدیو که توسط پلیس جنوب استرالیا منتشر شده است، این کانگورو بعد از رسیدن به مرکز شهر، به داخل پارکی خالی می‌جهد و به مسیر خود ادامه می‌دهد.

اداره پلیس به شوخی نوشت: «افسران حفاظت امنیت، مظنونی را رد گرفته‌اند که ژاکت پشمی خاکستری به تن داشت و در مرکز شهر آدلاید در حال خیز و جهش بود. او آخرین بار با پای پیاده و در مسیر وست پارکلندز دیده شد.»

در استرالیا مردم فقط برای امور ضروری، برای مثال خرید غذا یا رفتن سر کار، اجازه ترک خانه‌هاشان را دارند که در مسیر تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مقرر شده است. تاکنون بیش از ۶۶۰۰ نفر در کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

در کشورهای دیگر نیز از آنجا که مردم مجبور به ماندن در خانه شده‌اند، حیوانات در حال پرسه در اماکن عمومی دیده‌ شده‌اند؛ از جمله آهویی که در خیابان‌ها می‌دوید و سوسماری که در مرکز خریدی در ایالات متحده می‌خزید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در طول قرنطینه اجباری بریتانیا نیز در شهری در ولش بزهای کوهی در منطقه پرسه می‌زنند و از پس پرچین خانه‌های ساکنان، علوفه می‌چرند.

استرالیا برای مقابله با بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹ تمهیدات فاصله‌گیری در اجتماع را برقرار، و گردهمایی بیش از دو نفر را ممنوع کرده است و محدودیت‌هایی سختگیرانه‌ای‌ بر عبور و مرور شهروندان در پیش گرفته است.

رستوران‌ها، میخانه‌ها و سایر تجارات غیرضروری نیز تعطیل شده‌اند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، هفته گذشته گفت که حداقل برای یک ماه آینده خبری از لغو قوانین جدید در کشور نخواهد بود.

او گفت، تا وقتی که ظرفیت آزمایش‌گیری به اندازه کافی افزایش نیافته باشد، ردیابی موارد ابتلای شناخته شده به کووید-۱۹ گسترده نشده باشد، و واکنش به هرگونه شیوع گسترده‌ای در آینده کاملا آماده نباشد، این قوانین کنار گذاشته نخواهند شد. 

تا روز دوشنبه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استرالیا به ۶ هزار و ۶۰۶ نفر رسیده است و ۶۹ نفر در اثر ابتلا جان باخته‌اند.

گزارش‌های تکمیلی از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان