آمازون ۷۵ هزار نفر دیگر را استخدام می‌کند

آمازون به دنبال همه‌گیری کرونا ۱۰۰ هزار نفر را استخدام کرده بود

آمازون می‌گوید به کارمندان بیشتری نیاز دارد تا در همه‌گیری کرونا پاسخگوی افزایش خرید‌های اینترنتی باشد-THOMAS SAMSON / AFP

آمازون اعلام کرده است که ۷۵ هزار نیروی کار جدید استخدام می‌کند و این در حالی است که ویروس جهان‌گستر کرونا باعث افزایش تقاضا در این بخش شده است.

آمازون که ماه پیش برای استخدام ۱۰۰ هزار نفر اعلام نیاز کرده بود تا جوابگوی افزایش خریدهای اینترنتی باشد روز دوشنبه خبر داد که آن ردیف‌های شغلی پر شده است و به ۷۵ هزار کارمند دیگر نیاز دارد.

در وب‌نوشت این شرکت آمده است:« امروز مفتخریم که اعلام کنیم ۱۰۰ هزار نیروی کار را که قبلاً قول داده بودیم استخدام کرده‌ایم و در سراسر ایالات متحده در حال خدمات‌رسانی به مشتریان هستند.»

« کارمندان ما مشغول خدمات‌رسانی هستند اما چون تقاضا همچنان در حال افزایش است ۷۵ هزار نفر دیگر استخدام می‌کنیم تا در این دوران بی‌سابقه به مشتریان خدمات‌رسانی کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این وب‌نوشت همچنین آمده است:« می‌دانیم که به علت تعطیلی یا مرخصی اجباری در بخش‌هایی مثل صنعت پذیرایی، رستوران‌ها و صنعت سفر که ناشی از این بحران است افراد بسیاری لطمه اقتصادی دیده‌اند و تا برگشتن اوضاع به وضع عادی که کارفرمایان قبلی بتوانند چنین افرادی را به سر کار برگردانند از پیوستن‌شان به کارمندان ما در آمازون استقبال می‌کنیم.»

این شرکت غول‌آسای مستقر در سیاتل با انفجار در تقاضا مواجه شده است زیرا اکثر فروشگاه‌ها بر اثر شیوع کرونا تعطیل شده‌اند و بقیه هم ترجیح می‌دهند که اینترنتی کار کنند تا بر اثر تردد مردم به خواربارفروشی‌ها یا فروشگاه‌ها در معرض ابتلا نباشند.

این در حالی است ک بعد از مثبت شدن آزمایش کرونای برخی از کارمندان در شماری از انبارها، اتحادیه‌های کارگری از آمازون خواسته‌اند که برخی از بخش‌ها را تعطیل کند.

جف بیزوس مؤسس آمازون نیز بعد از آن که اعلام کرد ۱۰۰ میلیون دلار به خیریه‌های غذایی کمک می‌کند آماج انتقادات قرار گرفته است. منتقدان می‌گویند کسی که حدود ۱۲۴ میلیارد دلار ثروت دارد باید خیلی بیش‌تر از این کمک کند.

آمازون می‌گوید: همچنان در زمینه ایمنی، پرداخت حقوق و پاداش گروه‌های کارمندان‌خود سرمایه‌گذاری می‌کنیم زیرا نقش با ارزشی در رساندن کالاها به مردم سراسر جهان ایفا می‌کنند.»

© The Independent

بیشتر از جهان