مجری مشهور آمریکایی در برنامه زنده اعلام کرد کرونا دارد

جرج استفانوپولس می‌گوید علائم حاد بیماری را ندارد

جرج استفانوپولس می‌گوید پیش از او همسرش بیمار شده بود- ANDREW TOTH/GETTY/AFP

جرج استفانوپولس، مجری برنامه «صبح به خیر آمریکا»، در برنامه زنده از  ابتلای خود به کووید-۱۹ خبر داد و گفت پس از آن که همسرش نیز به ویروس کرونا مبتلا شد، هیچ علایم چشمگیری در خود مشاهده نکرده است. 

او  پس از آن که نتیجه آزمایشش مثبت اعلام شد، گفت:‌ «هرگز تب نداشتم. لرز نداشتم، سردرد یا سرفه و تنگی نفس هم نداشتم. حالم کاملا خوب است.» 

آقای استفانوپولس گفت از ابتلای خود به ویروس کرونا «تعجب نکرده است»،‌ چرا که پس از اعلام نتیجه مثبت تست «الی ونتورت» بازیگر، همسرش، که علایم بیماری در او چشمگیرتر بوده است، با او در تماس بوده و از او مراقبت می‌کرده است. 

خانم ونتورت که حدود دو هفته پیش نتیجه آزمایشش مثبت شد، پیشتر گفته بود که از «تب بالا، بدن‌درد، و سنگینی سینه» رنج می‌برد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استفانوپولس، مجری ۵۱ ساله خبر، گفت که حال همسرش «بسیار بهتر شده» و در پنجمین روز «تب نداشته که خبر بسیار خوبی است».

او روز دوشنبه گفت که همسرش «به آهستگی و هر روز کمی بیشتر از روز قبل تختخواب را ترک می‌کند»، و افزود که از این بابت «بسیار خوشحال است». 

اعلام این خبر از سوی او در حالی است که در سرتاسر آمریکا بیش از ۵۲۶ هزار نفر به آزمایش ابتلا به ویروس کرونا نتیجه مثبت نشان داده‌اند و شمار موارد مرگ در این کشور به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است و هر روز افزایش می‌یابد. 

فرماندارهای ایالات مختلف در آمریکا فرمان قرنطینه و ماندن در خانه صادر کرده‌اند و کاخ سفید مقررات حفظ فاصله در اجتماع و مکان‌های عمومی را برای سی روز دیگر تمدید کرده است. 

در جهان بیش از صد هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس مرگبار کرونا جان باخته‌اند و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به کویید-۱۹ مبتلا شده‌اند. 

مسئولان بهداشت و درمان گفته‌‌اند که ارقام واقعی احتمالا بالاتر است، اما به علت مسایلی چون نحوه انجام آزمایش در برخی کشورها مانند ایالات متحده و نیز عدم اطلاع‌رسانی افراد مبتلا، این رقم دقیق اعلام نمی‌شود، زیرا بسیاری از افراد مبتلا به بیماری علایم شدید ندارند و تنها علائم ملایم مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا را از خود بروز می‌دهند. 

آقای استفانوپولس روز دوشنبه گفت:‌ «من یکی از همان مواردی هستم که (ویروس در من هست، اما) علایم را بروز نمی‌دهد.» 

© The Independent

بیشتر از زندگی