سومین پرونده تجاوز هاروی واینستین، این بار در لس‌آنجلس

واینستین فوریه به جرم تجاوز و آزار جنسی به ۲۳ سال حبس محکوم شد

دادگاه شهر لس‌آنجلس، هاروی واینستین، تهیه کننده هالیوود را که (در دادگاه نیویورک) به جرم ارتکاب به تجاوز جنسی محکوم شده بود، به اتهام سومین مورد تجاوز جنسی تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

دادستان دادگاه گفته است که این اتهام به مورد تجاوز جنسی علیه زنی در یک هتل در محله بورلی هیلز درسال ۲۰۱۰ برمی‌گردد.

دادستانی، نخست با این زن به عنوان شاهد (در تایید اتهامات واینستین) مصاحبه کرده بود، اما او اخیرا اطلاعاتی جدید ارائه داده است که نشان می‌دهد تجاوز به او، در محدوده ده سال ضرب‌العجل پیگرد قانونی انجام گرفته بوده است.

این اتهام به سایر پرونده‌های واینستین ۶۸ ساله و تهیه کننده فیلم‌هایی از جمله «بیمار انگلیسی» و «شکسپیر عاشق» در لس آنجلس افزوده شده است که پیش از این، قرار بود به اتهام تجاوز جنسی به دو زن در دو مورد جداگانه در سال ۲۰۱۳ محاکمه شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه فوریه، واینستین در ایالت نیویورک به جرم تجاوز و آزار جنسی محکوم شد و هم‌اکنون در حال گذراندن حکم ۲۳ سال زندان خود است. 

او همچنین اخیرا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شد و از آن بهبود یافت، اما معلوم نیست چه زمانی برای حضور در داگاه به لس آنجلس منتقل می‌شود.

جکی لِیسی، دادستان ناحیه لس‌آنجلس، گفت که تحقیقات برای تقویت موارد دادخواست علیه واینستین، ادامه دارد.

او در یک بیانیه گفت:«همچنان که مشغول جمع‌آوری مدارک بیشتری هستیم، به (اطلاعاتی) در مورد احتمال وجود قربانیان دیگری از آزار جنسی او دسترسی یافته‌ایم.»

«اگر مثل این، به مدارک مربوط به جرایمی بر بخوریم که پیشتر گزارش نشده باشد، تحقیق و تصمیم خواهیم گرفت که آیا باید اتهامات جنایی بیشتری علیه او اقامه شود یا نه.»

سخنگوی آقای واینستین از اظهارنظر پیرامون اتهامات جدید خودداری کرده است.

دادستانی لس‌آنجلس با شروع روند استرداد واینستین به این ناحیه، از ایالت نیویورک خواسته است که برای  بازداشت موقت او در لس‌آنجلس مجوزهای لازم را صادر کنند. 

قرار است آقای واینستین در بدو ورود به لس‌آنجلس به دادگاه احضار شود.

اگر اتهامات جدید واینستین ثابت شود، احتمال می‌رود که دوره حبس او به ۲۹ سال افزایش یابد. وکلای آقای واینستین گفته‌اند که قصد دارند در مورد حکم دادگاه تقاضای تجدیدنظر کنند.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان