نایک برای کارکنان درمانی سپر محافظ صورت تولید می‌کند

این محصولات با همکاری دانشگاه اورگان آمریکا تولید می‌شوند

اولین محموله اهدایی نایک سوم آوریل به دانشگاه اورگان تحویل داده شد- Justin Sullivan/Getty Images/AFP

شرکت تولیدات ورزشی نایک گفته است که با تغییر کاربری مواد تولید کفش و لباس، به تولید تجهیزات حفاظت شخصی برای پرسنل مراقبت‌های بهداشتی می‌پردازد.

همزمان با اپیدمی ویروس کرونا، اطمینان از دسترسی کارکنان مراقبت‌های درمانی خط مقدم به تجهیزات حفاظت شخصی، موجب نگرانی‌های زیادی در سراسر جهان شده است.

براساس بعضی گزارش‌ها، کارکنان نظام درمانی بریتانیا یا «ان اچ اس» به تازگی ، به علت کمبود تجهیزات حفاظت شخصی، مجبور به استفاده مشترک از ماسک‌های صورت شدند. این در حالیست که پزشکان ایتالیایی هشدار داده‌اند که تامین تجهیزات حفاظت شخصی برای جلوگیری از سقوط نظام درمانی کشور حیاتی است.

برند معروف لباس‌های ورزشی نایک، گفته است که  تیم نوآوری، تولید و محصولات این شرکت در همکاری مشترک با متخصصان درمانی دانشگاه علوم و بهداشت اورگان، تلاش می‌کنند تا ضمن تولید سپرهای محافظ صورت برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی‌،‌ لنزهای مجهز به دستگاه تنفسی (PAPR) را برای «حفاظت در مقابل ویروس کرونا» تولید کنند.

شرکت نایک گفته است: «وقتی دانشگاه اورگان نمونه سپر محافظ صورت را به ما نشان داد، فورا برآن شدیم تا راهی برای تولید با استفاده از مواد و امکانات کارخانه‌ای نایک پیدا کنیم. هدف فقط تولید محافظ پیچیده نبود. بلکه می‌خواستیم نمونه ساده‌ای برای تولید داشته باشیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این شرکت، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در دانشگاه «بلافاصله به آزمودن نمونه اولیه و اعتبارسنجی تجهیزات نهایی مشغول شدند»‌.

مقام‌های نایک همچنین گفته‌اند: «نمونه سپر محافظ صورت نایک، در واقع عناصر کفش و لباس نایک را به تجهیزات حفاظت شخصی تبدیل می‌کند که به شدت مورد نیازند. لاییٔ‌های یقه که زمانی در تولید کفش به کار برده می‌شد، بندهای مخصوص لباس و از همه مهم‌تر، کفی کفش معروف «تی پی یو» نایک ایر، همه به منظور تولید تجهیزات حفاظت شخصی بازنگری شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

تونیا انوموتو، دانشیار رشته بیهوشی و عمل جراحی در دانشگاه پزشکی اورگان، با اشاره به این که «کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر ابتلا به ویروس هستند» گفت که فقدان تجهیزات کافی حفاظت صورت، می‌تواند «فشار زیادی به پرسنل درمانی در ماه های پیش رو تحمیل کند.»‌

دکتر انوموتو در ادامه گفت: «محافظ‌های کامل صورت ضمن حفاظت از صورت کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، طول عمر ماسک‌های جراحی و نیز ماسک‌های ان-۹۵ را هم افزایش می‌دهد.»

او افزود: «پاسخ سخاوتمندانه شرکت نایک به بحران کووید-۱۹، کمکی است به القای حمایت و اعتماد بیشتر به پرسنل مراقبت‌های بهداشتی تا ما همگی بتوانیم به وظیفه‌ای که برای آن متولد شده‌ایم (نقش تاریخی خود) عمل کنیم.»‌

اولین محموله اهدایی نایک شامل محافظ‌های کامل صورت و لنزهای مجهز به دستگاه تنفسی ( PAPR)، روز جمعه، سوم آوریل به دانشگاه اورگان تحویل داده شد.

دکتر دنی جیکابز، رئیس دانشگاه او اچ اس یو، گفت: «‌ماموریت دانشگاه، حمایت از سلامت و بهداشت ساکنان اورگان است که بدون داشتن تجهیزات لازم حفاظت شخصی قادر به انجام آن نخواهیم بود.»

او افزود: «چگونگی اتحاد مردم در مقابله با این بحران سلامتی، برایم الهام بخش بوده است. ما تا ابد قدردان تعهدات همکارانمان در شرکت نایک خواهیم بود زیرا فداکاری آنها در این تلاش دسته جمعی ما، باعث نجات جان افراد خواهد بود.»

شرکت نایک گفته است که محافظ‌های کامل صورت و لنزهای پی ای پی آر «به تمامی نظام‌های درمانی واقع در منطقه مقر دفتر مرکزی نایک، از جمله پراویدنس، نظام درمانی لگسی، کیسر پرمننت و دیگر مراکز در سراسر ایالت اورگان داده خواهد شد».

شرکت نایک در یک اطلاعیه رسانه‌ای اعلام کرد: «این شرکت به فعالیت‌های خود برای حمایت بیشتر از کارکنان شجاع مراقبت‌های درمانی که با تلاشی خستگی‌ناپذیر برای حمایت، درمان و آسایش شهروندان در این دوران شفگت‌آور می‌کوشند، ادامه خواهد داد.»

© The Independent

بیشتر از جهان