ناسا از کارمندانش خواست برای مبارزه با کرونا چاره‌ای بیاندیشند

این سازمان فضایی به دنبال راهی برای ساخت تجهیزات حفاظت شخصی با قابلیت خود پاکیزگی است

ناسا گفته بهترین طرح‌های پیشنهادی قابلیت الگوسازی، تایید و تولید سریع را خواهند داشت- Ethan Miller/Getty Images/AFP

اداره ملی هوا و فضای آمریکا (ناسا) از کارمندانش خواسته به دنبال فکرهای بکری برای مقابله با همه‌گیری جهانی کرونا باشند.

این نهاد فضایی تا همین حالا با پروژه‌هایی همچون اعطای ابرکامپیوترهایش جهت پژوهش در مورد درمان و واکسن در مقابله با این همه‌گیری شرکت داشته است. 

این سازمان اکنون از کارمندانش (که بسیاری‌ از آنها در پی ابتلای برخی افراد به این ویروس در این سازمان به عنوان بخشی از سیاست‌های قرنطینه به خانه فرستاده شده‌اند) خواسته به ایده‌های جدید در این زمینه فکر کنند.

این نهاد از کارمندانش خواسته به این فکر کنند که چطور می‌شود از مهارت‌ها و تجربه سازمان به نوعی در مقابله با ویروس کرونا استفاده کرد. مثلا با بهره‌گیری از داده‌های ناسا، هوش مصنوعی و سایر ابزار برای نظارت بر این‌که همه‌گیری چگونه بر جامعه و کره زمین تاثیر می‌گذارد. 

این سازمان اما در ضمن از کارمندان خود خواسته مهارت فنی خود را صرف چالش‌های متفرقه عملی دیگر کنند مثل فقدان تجهیزات حفاظتی شخصی برای کارگران خدمات درمانی و دستگاه‌های تنفسی برای کسانی که از علائم کووید۱۹ رنج می‌برند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیم بریدنستین، مدیر ناسا، گفت: «من از کارمندان در سراسر سازمان شنیده‌ام که می‌خواهند به کشور در مبارزه با کووید۱۹ کمک کنند. این حرف‌ها نمادی از روحیه غالب ناسایی‌ها است که باور دارند «خواستن توانستن است». ما آماده‌ایم هر چالشی را بپذیریم.»

او افزود: « باید از هر فرصتی برای کمک‌رسانی و مشارکت بیشتر استفاده کنیم.»

این فراخوان زمانی صورت می‌گیرد که اغلب کشورها با کمبود تجهیزات حفاظت شخصی و دستگاه‌های تنفسی دست و پنجه نرم می‌کنند.

ناسا بخصوص دنبال راه‌های جدید ساخت این تجهیزات از جمله ساختن تجهیزاتی با قابلیت خود پاکیزگی است. در فراخوان ناسا می‌خوانیم که فکرهای موجود  در این زمینه باید «موثر، سریع و با قابلیت اجرای بلافاصله باشند و به گونه‌ای که حتی پس از چند چرخه پاکیزگی بر فیلترینگ، کارکرد یا هدف اولیه تاثیر نگذارند.»

فراخوان بر همین ضرورت‌ها برای هرگونه راه‌حل احتمالی برای مشکلات طراحی و ساخت دستگاه‌های تنفسی تاکید می‌کند و خواهان «تمرکز بر سیستم‌هایی با کاربری ساده است که قابلیت تولید سریع داشته باشند.» این سازمان گفته بهترین طرح‌های پیشنهادی قابلیت الگوسازی، تایید و تولید سریع را خواهند داشت.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان