بحران کرونا تقاضا برای تنظیم وصیت‌نامه را افزایش داد

به منظور حفظ فاصله اجتماعی، وکلا می‌توانند از خودرو یا پنجره خانه شاهد امضاء وصیت‌نامه باشند

شرایط بحرانی موجب شده بسیاری در مورد تنظیم وصیت‌نامه به تصمیم قطعی برسند-Pixabay

یکی از شرکت‌های برتر مشاوره مالی عنوان کرده است که تنها طی دو هفته گذشته، درخواست برای تنظیم وصیت‌نامه به خاطر بحران ویروس کرونا ۷۶ درصد افزایش داشته است.

گروه دی‌ور (deVere Group) که در لندن مستقر است و کار تنظیم وصیت‌نامه را از طریق آنلاین هم انجام می‌دهد، می‌گوید از آنجا که ذهن افراد «بیشتر متمرکز» برنامه‌ریزی مالی برای وضعیت جاری بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹ شده است، آنها هم با صعود شدید مراجعات مشتریان خود مواجه شده‌اند.

نایجل گرین، مدیر اجرایی این شرکت، دلیل افزایش مراجعات را آمار «وحشتناک» مرگ در اثر این بیماری معرفی کرد، و گفت که «مردم بیشتری اکنون بیش از همیشه» برای کمک به دیگران جان خود را به خطر می‌اندازند و افراد دیگر نیز به خاطر قوانین حفظ فاصله در اجتماع و خانه‌نشینی، اوقات فراغت بیشتری دارند.

او افزود: «صرف نظر از این که اکنون بیماری عالم‌گیری همه‌جا را فرا گرفته است، نمی‌شود به اندازه کافی درباره داشتن وصیت‌نامه تاکید کرد. همچنین باید بگویم که وصیت نوشتن فقط برای افراد مسن نیست. شرایط برای هر فردی در هر زمانی ممکن است به دلایل مختلف عوض شود که این بیماری عالم‌گیر هم یکی از مثال‌های آن است، و متاسفانه حقیقت این گفته را آشکارا ثابت می‌کند.»

شرکت حقوقی اروین میچل نیز گزارش کرد که درخواست تنظیم وصیت‌نامه در آن شرکت طی هفته گذشته دو برابر شده است و شامل بعضی «درخواست‌های خیلی ضروری» بوده است.

گیلیان کاورلی، وکیل امور مالیات، وقف و ارثیه در آن شرکت، به ایندیپندنت گفت: «به طور میانگین در طول هفته گذشته ما شاهد افزایش دو برابری مراجعات جدید نسبت به سایر اوقات بوده‌ایم، اما بعضی روزها این نرخ تا ۱۰ برابر مراجعان معمول ما نیز افزایش داشته است. دلایل متعددی هست که هر یک به نحوی با ویروس کرونا مرتبط است. طبیعی است که در چنین شرایطی بعضی افراد درباره آینده خود احساس اضطراب کنند و بخواهند از طریق مدیریت امور، به اندک قطعیتی درباره آن دست یابند. دیگران هم بالاخره وقت کافی در خانه‌های خود یافته‌اند که کارهایی را که مدت‌ها است قصد انجام آن را دارند، پی بگیرند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرویس حقوقی اسلاتر و گوردون (Slater and Gordon) هم طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش دو برابری درخواست‌ها و مراجعان خود بوده است.

مایکل نات، رئیس واحد تنظیم وصیت‌نامه آن شرکت، گفت: «ما شاهد افزایش قابل‌ توجهی در آمار مراجعان برای ثبت وصیت‌نامه‌ای جدید یا به‌روز کردن وصیت‌های سابق آنها بوده‌ایم. در ماه جاری آمار این دسته از مراجعان ما حدود دو برابر اوقات دیگر بوده است.»

وضعیت فعلی قرنطینه اجباری هم چالش‌های عملی چندی بر سر راه افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند، ایجاد کرده است، چرا که برای ثبت رسمی وصیت‌نامه نیاز به حضور شاهدان دارند.

تحت قوانین بریتانیا، فردی که وصیت‌نامه ثبت می‌کند، باید دو شاهد را در محل و زمان امضای مدارک با خود همراه داشته باشد.

با این حال، قانون راحت‌تر شده است تا به وکلا و شاهدان اجازه دهد بتوانند از طریق پنجره‌ خانه و خودرو نیز شاهد آن باشند.

آقای نات افزود: «توصیه ما این است که امضا کردن شخص تا وقتی که قابل مشاهده توسط سایر افراد باشد، بر فرض مشاهده از طریق پنجره یا درگاه یا حتی بیرون و در فاصله‌ای امن، معتبر است. با این حال، روند کاملا مشخصی هست که هنوز باید در این زمینه پیگیری شود و اگر افراد درباره شرایط خود مطمئن نیستند، بهتر است از کارشناسان حقوقی راهنمایی بگیرند. ما هم می‌دانیم که این مساله محبوب هیچ کسی نیست، ولی در حال حاضر برای حفظ امنیت و سلامت تمام افراد درگیر، ضروری است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی