ترامپ خواستار حفاظت از آمریکایی‌های آسیایی‌تبار شد

«ویروس چینی» خواندن کووید۱۹ از سوی ترامپ باعث تشدید حملات نژادپرستانه به آسیایی‌تبارهای آمریکا شده است

آقای ترامپ گفته که حفاظت از جامعه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار در ایالات متحده و سراسر جهان خیلی مهم است- Dia Dipasupil/Getty Images/AFP

دونالد ترامپ با آن که متهم است که به علت «ویروس چینی» خواندن کووید۱۹ به نژادپرستی دامن زده است، خواهان حفاظت از آمریکایی‌های آسیایی‌تبار شد.

سخنان رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید، شبیه پیامی بود که چند دقیقه قبل‌تر در توییتر گذاشته بود، و گفته بود که جامعه آسیایی‌تبارهای آمریکا به هیچ وجه در گسترش ویروس نقشی ندارند.

او گفت، در واقع این جامعه نیز همانند دیگران به مقابله با گسترش ویروس کمک کرده است.

او گفت: «آمریکایی‌ها باید همبستگی عملی داشته باشند. حفاظت از جامعه آمریکایی‌های آسیایی‌تبارمان در ایالات متحده و سراسر جهان خیلی مهم است.»

رئیس جمهوری آمریکا در حالی این سخنان را می‌گوید که طبق گزارش‌ها، آمریکایی‌های آسیایی‌تبار می‌گویند در واکنش‌هایی که خاستگاه آسیایی کووید۱۹ برانگیخته است، بیش‌تر مورد آزارهای نژادپرستانه و حمله قرار می‌گیرند. طبق اخبار، شیوع کرونا از شهر ووهان چین آغاز شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که شخص رئیس‌جمهوری آمریکا نیز به خاطر آن که به طور مدام «ویروسی چینی» را عامل این بیماری می‌خواند، به تشویق چنین حملاتی متهم بوده است.

هفته پیش از رئیس‌جمهوری آمریکا پرسیده بودند که چرا این عبارت را به کار می‌برد و آیا چنین حرفی نژادپرستانه نیست، و ترامپ در پاسخ گفت: «چون این ویروس از چین آمده است. این حرف به هیچ وجه نژادپرستانه نیست. چون این ویروس از چین آمده است. دوست دارم دقیق حرف بزنم.»

© The Independent