فرماندار نیویورک از مردم این شهر خواست در خانه بمانند

اندرو کومو:‌ «مرا مذمت کنید، من مسئولیت کامل آن را می‌پذیرم»

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک از مردم این شهر خواست در خانه‌های خود بمانند. - Bennett Raglin/Getty Images/AFP 

در شهر نیویورک به کلیه کارکنان و کارمندانی که ماهیت کارشان ضروری نیست دستور داده شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از خانه خارج نشوند.

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، روز جمعه در کنفرانس خبری روزانه‌اش گفت این دستور از روز یکشنبه لازم الاجرا خواهد بود. او گفت:«آنچه شما انجام می‌دهید، میتواند روی سلامتی من اثر بگذارد»، و افزود «شهر نیویورک متوقف شده است.»

تنها واحدهای بازرگانی ضروری به کارشان ادامه داده و اعضا و کارمندانشان می توانند به جای کار از خانه، به دفتر بیایند. از جمله این واحدهای بازرگانی باید از شرکتهای توزیع و تحویل مواد غذایی، کادر پزشکی، رسانه ها و شرکتهای حمل ونقل نام برد. 

آقای کومو گفت واحدهای غیرضروری بازرگانی، در صورت تخطی از مقررات، تعطیل و جریمه خواهند شد و افزود:«این قاطعترین اقدامی است که میتوانیم اعمال کنیم.» 

آقای کومو که از استفاده از لفظ قرنطینه پرهیز میکند افزود این مقررات، دستور به قرنطینه نیست. او افزود که (انتخاب) «کلمات مهم است» زیرا این واژه در تیراندازیهای آموزشگاه‌ها استفاده می شود در حالی که هدف دستور اخیر حصول اطمینان از این است که کارمندان و کارکنانی که کارشان غیرضروری است در خانه بمانند. 

پیشتر در روز چهارشنبه تنها به ۵۰ درصد نیروی کار در نیویورک دستور داده شد از خانه خارج نشوند. روز بعد این دستور به ۷۵ درصد نیروی کار گسترش یافت و اکنون کلیه کارکنان واحدهای غیر ضروری باید در خانه بمانند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

داروخانه ها، فروشگاه های مواد غذایی و دیگر واحدهای ضروری از این دستور مستثنی هستند.

این ارقام لزوما به معنای آن نیست که ایالت نیویورک نسبت به کالیفرنیا یا ایالت واشنگتن با موارد بیشتر ابتلا به بیماری کرونا روبروست که البته به نحوه آزمایش کرونا در این مناطق بستگی دارد. 

آقای کومو در اشاره به واکنش کسانی که از دستور تعطیل اجباری کسب و کارشان ناراحتند گفت «مرا مذمت کنید. من مسئولیت کامل آن را می‌پذیرم.»

© The Independent

بیشتر از جهان