کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان به چهار نفر افزایش یافت

هر چهار مورد شهروندانی بودند که از ایران به هرات آمده بودند

موارد ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان به چهار مورد افزایش پیدا کرده است که هر چهار مورد در ولایت همسایه ایران، هرات، به ثبت رسیده است.

به گزارش روزنامه هشت صبح افغانستان، چهار فرد مبتلا به ویروس کرونا همه از ایران به هرات آمده بودند.

همچنین به گفته هشت صبح، یک شهروند افغان در ایران در اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

این روزنامه می‌گوید که فرد متوفا ساکن منطقه ۱۲ تهران بوده و دو روز پیش جان باخته است و افغانستان از تحویل جنازه وی خودداری کرده است.

ولایت هرات به دلیل همسایگی با ایران در معرض شیوع ویروس کرونا قرار دارد و به همین منظور مسئولان بهداشت محلی، با ضدعفونی سطح شهر سعی در مقابله با این ویروس دارند.

در این خصوص، زبیر که در بازار هرات صرافی دارد به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما از دولت خواهان این هستیم، چون ما در همسایگی ایران قرار داریم، تمام مراکز و تمام جاهایی که تجمع صورت می‌گیرد ضدعفونی بشود تا بشود که از یک طرف ما از این مریضی مهلک در امان باشیم و از طرفی هم شیوع این مریضی هرچه کمتر و کمتر شود و قابل مهار باشد.»

امین خاموش که مسئول بخش بیماری‌های مسری بیمارستان هرات است نیز روز شنبه به این خبرگزاری گفت: «پروسه ضدعفون مکان‌های عمومی دیروز از میدان هوایی بین المللی هرات شروع شد و پلان داریم که تمام مکان‌های مزدحم که رفت و آمد مردم به آن‌جا زیاد است به خاطر پیشگیری از مریضی کرونا به شمول بازار صرافی‌ها، گمرک ریاست ترانسپورت و جاهایی که تردد مردم زیاد است ان‌شاء‌الله تحت پروسه ضدعفونی قرار بگیرد.»

طبق آمار رسمی ویروس کرونا هنوز در خاک افغانستان قربانی نگرفته است.

بیشتر از