میر‌محمدی عضو مجمع تشخیص در اثر کرونا درگذشت

میرمحمدی از نزدیکان علی خامنه‌ای و اکبر هاشمی‌رفسنجانی بود

میرمحمدی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ یعنی هشت سال رئیس دفتر علی خامنه‌ای رییس جمهور وقت بود- عکس از ایسنا

محمد میر‌محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از چهره‌های پر نفوذ جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته، در اثر ابتلا به کرونا در گذشت.

خبرگزاری‌های داخلی گزارش کرده‌اند که میرمحمدی صبح روز دوشنبه ۱۲ اسفند، در بیمارستان مسیح دانشوری تهران جان خود را از دست داده است.

پیش از او مادرش نیز که خواهر آیت الله موسی شبیری‌زنجانی از مراجع تقلید مقیم قم بود، در اثر ابتلا به کرونا درگذشته بود.

میرمحمدی از نزدیکان علی خامنه‌ای رهبر جمهوری‌اسلامی و اکبر هاشمی‌رفسنجانی رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که در سال ۱۳۹۵ به طور مشکوکی در استخر درگذشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میرمحمدی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ یعنی هشت سال رئیس دفتر علی خامنه‌ای رییس جمهور وقت بود. او بعد از ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی هم این سمت را برای چهار سال دیگر در فاصله سال های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ حفظ کرد و از این نظر رکورد دار طولانی ترین دوران ریاست دفتر روسای جمهور با سابقه ۱۲ سال فعالیت ممتد در این سمت است و از این نظر یکی از صندوق‌های اسرار نظام جمهوری اسلامی بود.

او پس از کناره گیری از سمت ریاست دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۲ همچنان در دایره قدرت باقی ماند و معاون نظارت  و حسابرسی بیت رهبری شد و ۱۴ سال در این سمت باقی ماند. او مدتی نماینده مردم قم در مجلس بود. از دیگر مسئولیت‌های وی معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور استخدامی و اداری بود.

میر محمدی از کسانی بود که به عنوان عضو حقیقی و فردی از سوی علی خامنه‌ای به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شده بود و رابط رهبر جمهوری اسلامی با بیت پر نفوذ آیت الله شبیری زنجانی در قم بود.

بیشتر از