حمایت کاردی‌بی از کویدن بیلس در مقابل اتهام دروغگویی

برخی می‌گویند، بیلس که به بیماری کوتولگی (دورفیسم) مبتلاست، درباره سنش دروغ گفته است

کاردی‌بی، نخستین شخصیت بانفوذی نیست که از بیلس حمایت می‌کند- TASOS KATOPODIS /AFP

کاردی‌بی، به دنبال آنکه برخی زورگوهای اینترنتی کوِیدِن بِیلِس را متهم به دروغگویی کرده‌اند، از او دفاع کرد. برخی کاربرها گفته‌اند کویدن بیلس که به بیماری کوتولگی (دورفیسم یا اِیکوُندرُپلِیسیا) مبتلاست، درباره سنش دروغ گفته و در واقع نه یک پسربچه نُه ساله، بلکه یک بزرگسال است.

هفته گذشته، یاراکا، مادر بِیلِس با به اشتراک گذاشتن یک ویدئو در فیسبوک گفت فرزندش می‌خواهد «خودکشی کند» تا مردم را به عواقب زورگویی و قلدری آگاه سازد. 

در این ویدئو که اکنون از فیسبوک حذف شده، بیلس در حالی که اشک می‌ریزد می‌گوید:«می‌خواهم خودم را بکشم. می‌خواهم بمیرم.» 

به دنبال انتشار این ویدئو که ۲۵ میلیون بار دیده شده است، بیلس با موج حمایت مردم و شخصیت‌های بانفوذ و افراد مشهوری از جمله هیو جکمن، مارک همیل و برد ویلیامز روبه‌رو شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما اکنون زورگویی به بیلس به اینترنت هم کشانده شده و قلدرهای اینترنتی این نظریه را منتشر کرده‌اند، که بیلس در واقع یک پسربچه نُه ساله نیست، بلکه یک هنرپیشه ۱۸ ساله است. 

این اتهام بر اساس تصویری زده شده است که بیلس را در یک مهمانی، مقابل تابلوی بزرگی که عدد ۱۸ روی آن نوشته شده، نشان می‌دهد. بعدا ثابت شد این تصویر، که اکنون از صفحه اینستاگرام پاک شده، از بیلس در مهمانی تولد یکی از اقوام او گرفته شده است.

روز یکشنبه، کاردی‌بی در اینستاگرام خود خطاب به ۵۹.۳ میلیون دنباله‌رو خود نوشت شایعاتی را که مردم در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کنند، باور نمی‌کند. 

او گفت: «همه می‌گویند او در مورد سنش دروغ می‌گوید.»

و ادامه داد: «واقعا فکر نمی‌کنم درمورد سن و سالش دروغ می‌گوید. این که ویدئوهایی از او در مورد پول گرفتن و ادای گانگسترها را در آوردن و ادای بی اعتنا بودن و این قبیل چیزها منتشر شده، دلیل نمی‌شود که بچه‌ها او را آزار نمی‌دهند.» 

کاردی‌بی در این نوشته افزود: «فقط به خاطر اینکه او جور خاصی رفتار می‌کند و سعی می‌کند خود را بی اعتنا نشان بدهد و پدر و مادرش احتمالا سعی می‌کنند اعتماد به نفسش را تقویت کنند و او را تشویق کنند در اینستاگرام به نحو خاصی خود را نشان بدهد.»

کاردی‌بی نخستین شخصیت بانفوذی نیست که از بیلس حمایت می‌کند.

هیو جکمن در یک ویدئوی پراحساس در توییتر، به بیلس گفت همیشه دوست او خواهد ماند. برد ویلیامز کمدین هم صفحه‌ای تحت عنوان «گوُ فاند می» برای جمع آوری اعانه برای بیلس و خانواده‌اش باز کرد که بتوانند از دیزنی لند دیدن کنند.

محبتی که نشان داده‌ای باورنکردنی است. ممنونم. اعاناتی که جمع می‌شود، به هدر نخواهد رفت. ما تیمی‌ در اختیار داریم که اطمینان حاصل خواهند کرد، همه چیز قانونی است. در مدتی که مشغول رتق و فتق قانونی آن هستیم، از صبر و گذشتت ممنونم. بردویلیامز

هرچند ویلیامز در ابتدا هدف را بر جمع آوری یک اعانه ۱۰ هزار دلاری گذاشته بود، توییتر او تا کنون بیش از ۲۰ هزار اعانه به مبلغ ۴۶۸ هزار دلار جمع کرده است.

در طول آخر هفته ای که گذشت، بیلس به عنوان رهبر افتخاری تیم راگبی «ایندیجِنِس آل استارز» که در کوئینزلند استرالیا با «مائوری آل استار» مصاف می‌داد، شرکت کرد. همچنین به او پیشنهاد شده است در سنگاپور با تیم هنرهای رزمی‌ «ام ام اِی» سنگاپور آموزش‌های رزمی ‌ببیند تا دیگر «هدف زورگویی» قرار نگیرد.

روز جمعه، قهرمان هنرهای رزمی، چاتری سیتیودتنگ و بنیان‌گذار «وان چمپیون شیپ» در توییتی نوشت: «می‌خواهم خبرهای مربوط به کویدن بیلس را بروز کنم. دقایقی پیش با مادر فوق العاده‌اش، یاراکا، تلفنی حرف زدم. او لطف کرد و دعوت مرا برای تعطیلات با پرداخت همه هزینه‌ها به سنگاپور پذیرفت تا کویدن بتواند در آموزشگاه «ایوالو» با هنرهای رزمی‌ آشنا شود.»

© The Independent

بیشتر از زندگی