سیاستمداران دروغگو در توییتر برچسب نارنجی می‌گیرند

دسترسی به این گونه پیام‌های توییتری نیز محدود می‌شود

توییتر تایید کرد که در حال حاضر در مراحل آغازین بررسی راه‌اندازی چنین قابلیتی است- Robyn Beck / AFP

توییتر روی پیام‌های حاوی دروغ و اطلاعات نادرست برچسب‌هایی به رنگ سرخ و نارنجی روشن می‌زند.

طبق اطلاعاتی که به بیرون درز کرده است این طرح یکی از مجموعه طرح‌هایی است که توییتر برای جلوگیری از گسترش روایت‌های دروغ مدنظر دارد.

طبق الگویی که از این طرح به دست خبرگزاری ان‌بی‌سی رسیده است کارشناسان واقعیت‌سنجی و خبرنگاران واجد شرایط می‌توانند مستقیماً و زیر خود پیام‌های نادرست توییتری علامت‌گذاری کنند.

گویا سایر افراد هم می‌توانند با زدن دکمه مشارکت نظر خود را بیان کنند.

طی انتخابات عمومی سال ۲۰۱۹ موضوع اطلاعات نادرست مورد توجه همگانی بود و با توجه به آن که ایالات متحده برای انتخابات ریاست‌جمهوری در اواخر امسال آماده می‌شود این موضوع همچنان مایه نگرانی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در برچسبی که در زیر مطالب نادرست که گمراه‌کننده و زیان‌بار خوانده شده‌اند نوشته شده: "طبق گزارش انجمن توییتر این پیام توییتری ناقض خط‌مشی مقابله با اطلاعات گمراه‌کننده و زیان‌بار است."

"رویت‌پذیری این پیام توییتری کاهش می‌یابد."

یکی از مثال‌هایی که در این رونوشت آمده پیام توییتری سناتور برنی سندرز از امیدداران پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری راجع به بررسی سوابق برای تملک سلاح و دیگری پیام کوین مک‌کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان ایالات متحده در مورد افشاگران است.

توییتر تایید کرد که در حال حاضر در مراحل آغازین بررسی راه‌اندازی چنین قابلیتی است به طوری که این غول فناوری ادعا می‌کند، هنوز برای اجرای این طرح کارمند هم جذب نکرده است.

یکی از سخنگویان توییتر گفت: در حال بررسی چندین روش مقابله با اطلاعات نادرست و ارایه بسترهای بیش‌تر برای پیام‌رسانی در توییتر هستیم.

"این الگو یکی از طرح‌هایی است که در آن یک گزینه برای نظرخواهی از کاربران در نظر گرفته شده است."

"اطلاعات نادرست یکی از معضلات بحرانی است و برای مقابله با آن روش‌های مختلف بسیاری را امتحان خواهیم کرد."

© The Independent

بیشتر از زندگی