مرگ‌های مشکوک زنجیره‌ای دانشجویان هندی در آمریکا ادامه دارد

از آغاز سال جاری، بین شش تا ده مورد مرگ دانشجویان هندی گزارش شده است

جلسه در سفارت هند‌ در آمریکاــ X/ SandhuTaranjitS

در تازه‌ترین مورد از مرگ‌های زنجیره‌ای میان دانشجویان مهمان در آمریکا و در جامعه هندی‌‌-‌آمریکایی، یک دانشجوی هندی در کلیولند، اوهایو جان باخته است.

مرگ اوما ساتیا سای گده را کنسولگری هند در نیویورک روز جمعه گزارش داد.

در بیانیه‌ای که این کنسولگری در ایکس/توییتر منتشر کرد، نوشته شده است: «از درگذشت تاسف‌آور آقای اوما ساتیا سای گده، دانشجوی هندی در کلیولند اوهایو عمیقا غمگین شده‌ایم.»

کنسولگری گفت با خانواده گده در هند تماس گرفته و پلیس مشغول تحقیق است. ایندیپندنت با پلیس کلیولند تماس گرفته و نظر آن‌ها را در این زمینه جویا شده است.

کنسولگری در ادامه افزود: «همه مساعدت‌های ممکن به عمل می‌آید از جمله اینکه جسد آقای اوما گده در کوتاه‌ترین زمان به هند منتقل شود.»

این دانشجو تازه‌ترین مورد مرگ مشکوک در جامعه هندی [آمریکا] در سال جاری است، و برآورد می‌شود شمار مرگ‌ها بین شش تا ده نفر باشد.

برخی دانشجویان هندی این مرگ‌ها را به افزایش تهدیدها و تبعیض ربط داده‌اند. به گزارش ان‌دی‌تی‌وی‌ (NDTV)، سفارت هند در فوریه برای دانشجویان جلسات مجازی در زمینه تندرستی و نحوه حفظ ارتباط با جامعه دور از وطن برگزار کرد، نشست‌هایی که در پی این مرگ‌ها معنای تازه‌‌ای پیدا کرد. دانشجویان از ۹۰ دانشگاه در این جلسه شرکت کردند که مدیریت آن را سریپریا رانگاناتان، سفیر هند در آمریکا، بر عهده داشت و سرکنسول‌های هند در آتلانتا، شیکاگو، هیوستون، نیویورک، سان‌فرانسیسکو، و سیاتل در آن حضور داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایندیپندنت با سفارت هند در واشینگتن دی‌سی و وزارت خارجه آمریکا تماس گرفته است و نظر آن‌ها را جویا شده است.

جمعیت هندی‌ـ‌آمریکایی‌ها به حدود ۴.۴ میلیون نفر می‌رسد، و ۲۶۸ هزار و ۹۲۳ دانشجوی هندی در سال تحصیلی ۲۰۲۲‌ـ‌۲۰۲۳ به آمریکا آمدند. چند هزار نفر دیگر نیز با ویزای کار از هند به آمریکا آمده‌اند.

در مارس سال جاری، آمارنات گوش ۳۴ ساله، رقصنده رقص سنتی، در سنت لوییس، میزوری به ضرب گلوله کشته شد. تحقیق اداره پلیس متروپولیتن سنت لوییس در مورد این قتل هنوز در جریان است.

به گزارش پلیس متروپولیتن واشینگتن دی‌سی، ویوک تانجا ۴۱ ساله، مدیر بخش فناوری اطلاعات (آی‌تی) ساکن الکساندریا، ویرجینیا چند روز پس از آنکه در ۲ فوریه بیرون رستورانی از ناحیه سر هدف ضربه قرار گرفت، در اثر جراحت‌های وارده جان باخت. اتهام‌هایی علیه مظنونی ناشناس مطرح شده است.

دست‌کم چهار دانشجوی هندی دیگر در چند ماه نخست سال جاری در آمریکا جان باخته‌اند.

به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، ویوک ساینی ۲۵ ساله در یک بقالی در جورجیا که در آن کار می‌کرد کشته شد. گفته می‌شود این اتفاق پس از آن رخ داد که او از دادن غذای مجانی به مردی بی‌خانمان امتناع کرد.

 جسد شریا ردی بنیگر ۱۹ ساله که در دانشکده بازرگانی لیندنر در اوهایو تحصیل می‌کرد در فوریه سال جاری پیدا شد. کنسولگری هند در نیویورک روز اول فوریه در ایکس/توییتر نوشت: «تحقیق پلیس ادامه دارد. در این مرحله، شک جنایت مطرح نیست.»

جسد نیل آچاریا، دانشجوی ۱۹ ساله، روی ۲۸ ژانویه در دانشگاه پردو در وست لافایت، ایلینوی پیدا شد. به گزارش دبلیوتی‌اچ‌آر (WTHR)، پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی، توام با سرمازدگی و مسمومیت با اتانول، اعلام کرد.

آکال دهاوان، دانشجوی ۱۸ ساله هندی‌ـ‌آمریکایی از ۲۰ ژانویه مفقود شده بود و جسدش در دانشگاه ایلینوی اربانا‌ـ‌شمپین پیدا شد. بر اساس اعلام پزشکی قانونی شمپین کانتی، او در اثر سرمازدگی جان باخته بود.

جاسوانت سینگ، دانشجوی هندی، به وب‌سایت India.com گفت در دو سال گذشته در آمریکا، میزان نژادپرستی علیه هندی‌ها رو به افزایش بوده است.

او گفت: «به دلایلی تبعیض زیادی علیه هندی‌ها وجود دارد، انگار... این‌جا مردم محلی فکر می‌کنند که ما داریم شغل‌های آن‌ها را می‌گیریم و گاهی فرهنگ ما را دوست ندارند، و دانشجویان با فشار روحی زیادی مواجه‌اند.»

او در ادامه افزود: «یکی از دوستان نزدیکم نمی‌تواند با پدرومادرش صحبت کند زیرا می‌ترسد به آن‌ها از سختی‌هایی بگوید که الان این‌جا با آن‌ها مواجه است. بنابراین وضعیت دانشجویان خارجی هندی این‌جا خیلی بد است.»

© The Independent

بیشتر از جهان