رسانه‌های اسرائیلی: حماس کشته و مدفون‌شدن مرد شماره ۳ این گروه زیر آوار تونل‌ زیرزمینی را تایید کرد

ارتش اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد که مروان عیسی، از مقام‌های ارشد حماس، را در جریان حمله به غزه هدف گرفته اما از مرگ او مطمئن نیست

رسانه ساندی کان نیوز (Sunday Kan News) به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد که حماس پشت درهای بسته اعلام کرده که مروان عیسی در حمله هفته گذشته ارتش اسرائیل به نوار غزه کشته شده است. مروان عیسی معاون محمد ضیف، فرمانده نظامی حماس، بود و از مقام‌های ارشد این گروه شبه‌نظامی به شمار می‌رفت.

به گفته منابع آگاه، تایید شده است که مرد شماره ۳ حماس که در یکی از تونل‌های زیرزمینی این گروه پنهان شده بود، بر اثر حمله ارتش اسرائیل به اردوگاه نصیرت واقع در مرکز غزه کشته شد.

این منابع به کان نیوز گفتند که جسد او هنوز زیر آوار مدفون است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این گزارش، غازی ابو طماعه، فرمانده یکی از تیپ‌های حماس، نیز در این حمله کشته شده است.

ارتش اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد که مروان عیسی را در جریان حمله به نوار غزه هدف قرار داده است. با این حال، نتوانست کشته شدن عیسی را تایید کند و حماس هم در این مورد سکوت اختیار کرد.

بر اساس گزارشی که گاردین روز یکشنبه منتشر کرد، پس از آن حمله ارتش اسرائیل، ارتباطات حماس به مدت ۷۲ ساعت قطع شد.

یک کارشناس اطلاعاتی به گاردین گفته بود که تنها «یک منبع انسانی» می‌تواند تایید کند «مروان عیسی کجا و تا چه زمانی مخفی شده و آیا هیچ اسیر اسرائیلی در نزدیکی او به عنوان سپر انسانی نگهداری می‌شده است یا خیر». با این حال منابع اسرائیلی تاکید کرده‌اند که هیچ گروگانی در منطقه هدف گرفته‌شده حضور نداشته است.

پس از آن حمله، بنیامین نتانیاهو، نخست‌‌وزیر اسرائیل، در پیامی ویدیویی گفت: «ما در راه پیروزی کامل قرار داریم. پیش از این برخی مقام‌های ارشد حماس را کشته‌ایم و انتقام از بقیه نیز در راه است.»

عیسی به همراه محمد ضیف، فرمانده گردان‌های عزالدین قسام و یحیی سنوار رهبر حماس در غزه، در فهرست افراد تحت تعقیب اسرائیل قرار داشتند و اعتقاد بر این بود که این افراد مغز متفکر حمله هفتم اکتبر بود‌ه‌اند؛ حمله‌ای که آتش جنگ در غزه را روشن کرد.

بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه، حمله حماس در روز هفتم اکتبر به کشته شدن حدود یک هزار و ۱۶۰ نفر در اسرائیل منجر شد که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بودند. در سوی دیگر، به گفته مقام‌های بهداشتی غزه، اقدام تلافی‌جویانه اسرائیل علیه حماس دست‌کم ۳۱ هزار و ۴۹۰ کشته در غزه به جا گذاشته که بیشتر آن‌ها زن و کودک بوده‌اند.

بیشتر از جهان