پیام بایدن به مناسبت آغاز ماه رمضان: رنج فلسطینیان در ذهن من است

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر بر لزوم دست‌یابی به توافق برای آتش‌بس دست‌کم شش هفته‌ای در نوار غزه تاکید کرد و گفت که راه‌حل پایدار مناقشه اسرائیل و فلسطینیان راهکار دوکشوری است

جو بایدن-AFP

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی به مناسبت آغاز ماه رمضان با اشاره به جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه به رنجی اشاره کرد که در این روزها بسیاری از آمریکایی‌‌های مسلمان با آن مواجه‌اند و متعهد شد که رهبری تلاش‌های بین‌المللی برای کمک‌رسانی بشردوستانه به غزه را برعهده بگیرد.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، ترکیه و بسیاری از کشورهای مسلمان دیگر دوشنبه را روز نخست ماه رمضان اعلام کرده‌اند.

بایدن در پیامی که یکشنبه‌شب منتشر شد نوشت: «امشب درحالی که با حلول ماه جدید، ماه اسلامی رمضان آغاز شده است، جیل و من بهترین آرزوها را برای مسلمانان در کشورمان و سراسر جهان داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن گفت، امسال در ماه رمضان جنگ در غزه، رنج وحشتناکی برای فلسطینیان رقم زده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا با تایید آمار وزارت بهداشت حماس و کشته شدن ۳۰ هزار فلسطینی در جریان جنگ در نوار غزه گفت، «برخی از کشته‌شدگان اعضای خانواده مسلمانان آمریکایی بودند و آنها امروز در غم از دست دادند عزیزانشان به‌سر می‌برند.»

بایدن با اشاره به اینکه در این روزها مسلمانان در سراسر جهان گرد هم می‌آینده تا در افطار روزه خود را باز کنند، گفت که در این روزها فلسطینیان در ذهن بسیاری از روزه‌داران و فکر من هستند.

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر بر لزوم دست‌یابی به توافق برای آتش‌بس دست‌کم شش هفته‌ای در نوار غزه تاکید کرد و گفت که راه‌حل پایدار مناقشه اسرائیل و فلسطینیان راهکار دوکشوری است.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر اسرائیل، ساعاتی پیش از این پیام به پولتیکو گفته بود که ارتش اسرائیل وارد رفح خواهد شد و آخرین مرحله جنگ حدود یک تا دو ماه به‌طول می‌انجامد. او با تشکیل کشور مستقل فلسطینی هم مخالفت کرده بود.

بایدن در پیام به مناسبت آغاز رمضان درباره ظهور نفرت و خشونت علیه مسلمانان آمریکایی نیز هشدار داد و گفت اسلام‌هراسی در آمریکا جایی ندارد.

بیشتر از جهان